۰ نفر

بررسی چشم انداز کوتاه مدت بورس؛

پیش بینی بورس؛ آسیاتک بورس را سرخپوش می کند؟

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 631372
پیش بینی بورس؛ آسیاتک بورس را سرخپوش می کند؟

طبق پیش بینی کارشناسان به نظر می‌رسد بازار سرمایه در هفته آینده با توجه به تعطیلی‌های پیشرو کمی احتیاط و ذخیره سود را داشته باشد. از نظر تکنیکالی نیز محدوده یک میلیون و ۶۲۵هزار واحد به عنوان نقاط مقاومتی شاخص کل عنوان می‌شود که با نزدیک شدن به مجامع شرکت‌ها شاخص کل به سطح مذکور خواهد رسید و احتمالا اصلاحی نه چندان شدید را در بازار شاهد خواهیم بود.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ معاملات بورس در پنجمین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت افت هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۲۱هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۱۳۷۷واحد و ۱۵واحد رشد داشتند. به طور کلی بیش از ۱۲میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و ۲۴۰میلیارد تومان پول توسط حقوقی‌ها به بازار وارد شد.

مسعود میرزاباقری، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: بورس در هفته اول اردیبهشت ماه متعادل معامله شد و افت و رشد چشمگیری نداشت. در این هفته بازارهای جهانی کمی نزولی بود و قیمت کامودیتی‌ها تا حدودی با ریزش و اصلاح همراه شد که البته کمی از این ریزش را جبران کرد.

وی بیان کرد: به تبع بورس اوراق بهادار تهران نیز در نمادهای شاخص‌ساز و سهام بزرگ کمی استراحت کرد و جریان نقدینگی به سمت سهام کوچک و مهجور مانده در بازار روانه شد. علاوه بر این، گزارش عملکرد فروردین ماه بسیاری از شرکت‌ها به بازار مخابره شد اما گویا بورس تاثیر این گزارشات را پیشخور کرده بود و و چندان غافلگیر نشد.

این کارشناس بازار سرمایه ضمن تحلیل وضعیت بورس به عرضه اولیه «آسیاتک» اشاره کرد و گفت:  امروز عرضه اولیه «آسیاتک» را داشتیم که به نظر می‌رسد با توجه به دور شدن بازار از شرایط بحرانی انتهای سال قبل، چندان برای بازار اختلال و اعتراض در پی نداشت و این موضوع هم جزو موارد جالب و دلگرم کننده بود.

وی تصریح کرد: حجم معاملات در هفته گذشته نسبتا مناسب بود و تثبیت حجم معاملات در سطح فعلی به دلگرمی‌های سرمایه‌گذاران می‌افزاید چرا که نقدشوندگی یکی از الزامات بازارهای مالی است که متاسفانه در مقاطعی به دلیل وجود محدودیت دامنه نوسان نمادها و همین طور حجم مبنا از نقدشوندگی بازار کاسته می‌شود.

میرزاباقری خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی‌های پیشرو به نظر می‌رسد بازار سرمایه در هفته آینده کمی احتیاط و ذخیره سود را داشته باشد. همچنین انتظار می‌رود تقاضا به سمت سهام کوچک بازار باشد به ویژه سهامی که در یک و نیم سال گذشته افت شدید قیمتی را تجربه کردند.

وی در پایان افزود: در بین تکنیکالیست‌ها هم محدوده یک میلیون و ۶۲۵هزار واحد به عنوان نقاط مقاومتی شاخص کل عنوان می‌شود که با نزدیک شدن به مجامع  شرکت‌ها شاخص کل به سطح مذکور خواهد رسید و احتمالا اصلاحی نه چندان شدید را در بازار شاهد خواهیم بود.