۰ نفر

با توجه به مصوبه جهش تولید دانش‌بنیان؛

۵۰ شرکت دانش بنیان در بورس حضور دارند

۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۳۲
کد خبر: 627083
 ۵۰ شرکت دانش بنیان در بورس حضور دارند

نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در بورس، گفت: با مصوبه جهش تولید دانش‌بنیان مجلس یازدهم، خلاهای قانونی مربوط به این شرکت‌ها رفع می‌شود و به زعم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این قانون مسیر ۱۰ ساله کشور را مشخص می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  خانه ملت، سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی به نشست ۲۱ فروردین ماه کمیسیون صنایع با حضور سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و معاونان وی اشاره کرد و گفت: در این نشست ستاری گزارشی از وضعیت شرکت‌های دانش بنیان ارائه کرد.

وی گفت: با مصوبه جهش تولید دانش‌بنیان مجلس یازدهم، خلاهای قانونی مربوط به این شرکت‌ها رفع می‌شود. به زعم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این قانون مسیر ۱۰ ساله کشور را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه براساس توضیحات ارائه شده، باید موضوع دانش‌بنیان به فرهنگ تبدیل شود که تحقق این مهم به عزم ملی نیازمند است، ادامه داد: در حال حاضر ۶۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند که ۶۰۰ شرکت از این تعداد، ظرفیت صادراتی دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ هزار نفر در کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان، ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ شرکت دانش بنیان در بورس حضور دارند.

حسینی‌کیا با بیان اینکه براساس گزارش ارائه شده، خانه‌های نوآوری و فناوری در خارج از کشور در حال راه اندازی است، افزود: به زعم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انتقال تکنولوژی مربوط به بخش خصوصی است نه دولت در واقع انتقال تکنولوژی نیازمند منابع مالی نیست زیرا این امر آموزش است.

نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مقرر شد بازدیدهایی از شرکت‌های دانش بنیان پیشران به عمل آید، تصریح کرد: در این نشست، کمیسیون صنایع و معادن اعلام آمادگی کرد که در صورت وجود خلا قانونی اقدامات لازم برای رفع این مشکل انجام گیرد.