۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

پیش بینی بورس فردا ۱۷ اسفند/ بازار به روزهای طلایی بازگشت؟

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۵۸
کد خبر: 618330
پیش بینی بورس فردا ۱۷ اسفند/ بازار به روزهای طلایی بازگشت؟

طبق تحلیل کارشناسان، انتظار می‌رود با توجه به اخبار مثبتی که به بازار سرمایه مخابره شده، معاملات در مسیری تعادلی و رو به رشد حرکت کند. در این میان، حجم معاملات امروز نیز نوید از افزایش حجم معاملات در روزهای آینده می‌دهد. انتظار می‌رود در ادامه چنین روندی، بازار سرمایه روند صعودی خود را حفظ کند و صنایع متاثر همچنان سودآور باشند.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ انتظار می‌رود بورس در روزهای آینده همچنان حرکتی رو به رشد داشته باشد و اقبال با صنایع کوچک بازار باشد.

مجتبی دیبا، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: بورس امروز تحت تاثیر اخبار مختلف به ویژه خبر حذف ارز ۴۲۰۰تومانی در مدار صعودی قرار گرفت. صنایع کوچک‌تر که اغلب متاثر از این ارز ترجیحی هستند، روند بازار سرمایه را بهبود داد.

وی افزود: از طرفی دیگر، این روزها بورس تحت تاثیر رشد بی‌نظیر کامودیتی‌ها و نفت قرار دارد که این امر در پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها کاملا مشخص است. شاخص کل نیز با رکوردشکنی مقاومت‌های خود را پشت سر گذاشت و امروز به محدوده یک میلیون و ۳۴۲هزار واحد صعود کرد.

مجتبی دیبا

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در وضعیت فعلی انتظار یک پولبک به سطح شکسته شده وجود دارد که بعد از آن ریتم حرکتی به سمت بالا شکل خواهد گرفت. با در نظر گرفتن این موارد به نظر می‌رسد انتظارات تورمی در بازار شکل بگیرد و جهش قیمتی نفت نیز موجبات افزایش تورم در جهان را افزایش داده که سیگنال مثبتی را به بازار سرمایه مخابره می‌کند.

دیبا در پایان خاطر نشان کرد: مسئله‌ای که در روزهای آینده پیشروی بازار و فعالان قرار دارد، تسویه کارگزاری‌ها و مدل‌های سرمایه‌گذاری‌ها است. به نظر می‌رسد این مسئله بازار را تحت تاثیر قرار دهد. انتظار می‌رود در ادامه چنین روندی، بازار سرمایه روند صعودی خود را حفظ کند و صنایع همچنان سودآور باشند.