۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

بورس امروز ۱۹ بهمن / بستر لازم برای رشد بورس وجود ندارد

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۱۵
کد خبر: 608599
بورس امروز ۱۹ بهمن / بستر لازم برای رشد بورس وجود ندارد

بر اساس تابلوی معاملات بورس امروز، شاخص کل بورس تهران در چهارمین روز هفته با ثبت رشد ۶هزار و ۷۰۲واحدی به محدوده یک ‌میلیون و ۲۸۱هزار واحد صعود کرد و شاخص هم وزن نیز ۰.۵درصد رشد داشت.

اقتصادآنلاین هانا پاکمند؛ پیش‌بینی کارشناسان حاکی از آن است همچنان بستر لازم برای رشد بازار سرمایه وجود ندارد و حتی اگر بازار با رشد همراه شود، این رشد کوتاه مدت خواهد بود.

مهدی مهدیانی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات را بررسی کرد و گفت: به نظر می‌رسد کاهش قیمت دلار، مهمترین عامل افت و خیز معاملات بورس در روزهای گذشته باشد. به‌نظر می‌رسد با جو هیجانی غالب در بازار، همزمان با مخابره شدن اخبار مثبت از مذاکرات برجام، نرخ دلار همچنان کاهشی باشد و به دنبال آن، بورس نیز در بازه منفی باقی بماند.

مهدی مهدیانی

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد همچنان شرایط مناسب برای رشد بازار وجود ندارد. به طوری‌که رشد بازار در کوتاه مدت امکان پذیر است اما کلیت بازار در روند نزولی قرار دارد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز نیز تقاضا در سهم‌های ریالی بازار بیشتر بود. به نظر می‌رسد این استقبال ناشی از تصمیم احتمالی پیرامون حذف مالیات بر سود ناشی از نرخ تسعیر  باشد.