۰ نفر

گلایه رییس سازمان خصوصی سازی از تاریکخانه شرکت های دولتی

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰
کد خبر: 608415
گلایه رییس سازمان خصوصی سازی از تاریکخانه شرکت های دولتی

حسین قربانزاده، رییس‌کل سازمان خصوصی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سازی دیروز با هشتگ «تاریکخانه شرکت های دولتی» توییتی نوشته که حاکی از وضعیت آشفته خصوصی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سازی در کشور است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اقتصاد، او نوشته: «پنج‌ماه است، بورسی‌شدن پالایشگاه شازند را دنبال می‌کنم و با گوشت و پوست و خون و مغز استخوانم لمس کردم گروگان گرفتن امنیت و انرژی کشور برای حفظ حاکمیت دولتی و تصاحب و توزیع رانت یعنی چی؟!»

این توییت او خیلی زود موردتوجه کاربران در فضای‌مجازی قرار گرفت و آنان به استناد صحبت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های رئیس سازمان خصوصی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی از فساد سیستماتیک در اقتصاد کشور گلایه کردند.

حسین خزلی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خزاری یکی از این افراد بود که با بازنشر توییت قربانزاده نوشت: «وقتی متولی خصوصی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی بعد از چند‌ماه تجربه صداش درمیاد! همه حاکمیت و همه دلسوزان باید از خصوصی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی سالم و عمومی‌کردن مالکیت بنگاه‌های بزرگ و شفاف‌کردن آنها دفاع کنند.‌»

کاربر دیگری هم نوشت: «وقتی از مافیا حرف می‌زنیم منظور همین مواردیه که باعث میشه تا گروه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های منتفع مانع توسعه و آزادسازی اقتصاد بشن!

برخی شرکت‌های دولتی نبض اقتصاد رو در دست گرفتن و این حال و روز کشوره!» رضا ظریفی هم کاربری بود که نوشت: «شرایط طوری است که صدای رئیس سازمان خصوصی‌سازی هم دراومده. امان از مافیای رانت و قدرت و ثروت.‌»

شب گذشته قرار بود در یکی از اتاق‌های کلاب‌هوس درباره لزوم افزایش دامنه‌نوسان صحبت شود اما از قرار معلوم در بخش‌هایی از این برنامه مدیران یک شرکت به تبلیغ عرضه اولیه خود پرداختند. همین اتفاق صدای سهامداران را درآورد.

پیام الیاس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کردی، کارشناس بازار سرمایه که یکی از شنوندگان این روم بود در واکنش به این اتفاق نوشت: «در رومی که قرار بود مدیرعامل فرابورس در مورد دامنه‌نوسان و دغدغه مردم صحبت کنه، دارن تبلیغ عرضه اولیه می‌کنند! باور می‌کنید؟ تبلیغ عرضه اولیه؟ و میگن خیلی خوبه و ارزونه! در شبی که سهامداران آسیب‌دیده منتظر بودن در مورد دامنه‌نوسان صحبت بشه دارن تبلیغ شرکت بورسی می‌کنند! به به!»

جواد فلاحیان هم یکی دیگر از کارشناسانی بود که در این روم حضور داشت و در واکنش به تبلیغ عرضه اولیه یکی از شرکت‌ها در آن نوشت: «اتفاقی نادر در بورس! در یک روم کلاب‌هاوس بازارگردان، عضو هیات‌مدیره و برخی ذی‌نفعان به پرزنت یک عرضه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اولیه می‌پردازند و تا با مخالفت سهامداران خرد مواجه می‌شوند از سوی مدیران روم به آنها توهین می‌شود.‌»

امیر فهیمی، کارشناس بازار سرمایه؛ کاهش قیمت دلار اگر همراه با کاهش قابل‌توجه قیمت فروش و اجاره مسکن و نرخ سود سپرده بانکی نباشد، این کاهش صوری نقش مثبتی در زندگی مردم نخواهد داشت. نهایتا صرفا اگر کسی هنوز توان مسافرت خارجه داشته باشد، می‌تواند دلار ارزان‌تری خریداری کند. حباب مسکن باید شکسته شود.