۰ نفر

ورق در بازار برگشت؛

بورسی ها در تدارک «تجمع» دیگری هستند؟

۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۰۴
کد خبر: 604043
بورسی ها در تدارک «تجمع» دیگری هستند؟

شاخص بورس تهران امروز برخلاف روند هفته جاری، با رشدی بیش از ۲۱هزار واحد به محدوده یک میلیون و ۲۲۹هزار واحدی بازگشت اما به نظر می‌رسد اهالی بازار از روند بورس رضایت ندارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ پس از آن که ابراهیم رییسی شب گذشته و در برنامه زنده تلویزیونی وعده طرح راهکاری برای خروج بورس از بحران توسط وزارت اقتصاد را داد، بسیاری از کارشناسان رشدی را که امروز بر روی تابلوهای بورس شاهد بودیم پیش‌بینی می‌کردند.

شاخص کل بورس تهران امروز با جهشی برخلاف جهت حرکتش در هفته جاری، 21497واحد رشد کرده و به کانال یک میلیون و ۲۲۹هزار واحدی بازگشت. شاخص هم‌وزن نیز با رشدی 1691واحدی مواجه شد و روی رقم 318,759واحد تثبیت شد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس نیز امروز به دو هزار و ۸۲۰میلیارد تومان رسید که حاکی از افت شدیدی در مقایسه با دیروز، سه‌شنبه پنجم بهمن ماه ۱۴۰۰ است.

همانطور که گفته شد هفته بورسی‌ها در شرایطی به پایان رسید که فضای صفحات بورسی در شبکه‌های اجتماعی به شکل کم‌سابقه‌ای ملتهب بوده و عرصه دست‌به‌دست شدن هشتگ‌ها و کارزارهای مجازی شده است.

نگاهی به شبکه های اجتماعی اهالی بورس موید این نکته است که ظاهرا عده زیادی از کاربران فعال در بازار سرمایه در حال تدارک دیدن تجمعی اعتراضی هستند. این تجمع که ظاهرا قرار است فردا، پنجشنبه هفتم بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار شود توسط جمعی از سهامداران خرد هدایت می شود که تجمع مشابهی را هفته گذشته نیز در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار کرده بودند و بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای را نیز در پی داشت.

به نظر می‌رسد وعده های ابراهیم رییسی مبنی بر رسیدگی به اوضاع بورس و همچنین انتشار مصوبه هیات دولت در باب ساماندهی به اوضاع بازار سرمایه نیز نتوانسته این دسته از سهامداران معترض را برای توقف کمپین برگزاری تجمع اعتراضی خود مجاب کند.

گفتنی است بورس تهران امروز شاهد رشد بیش از سه درصدی ۱۹۰نماد و افت بیش از سه درصدی ۱۱۶نماد بود که در مقایسه با روزهای گذشته حاکی از بهبود چشمگیری است اما کارشناسان بر این باورند که با وجود رشد قابل توجه شاخص کل، ارزش پایین معاملات نشانه‌ای ناخوشایند برای سهامداران حقیقی بوده و نمی‌توان انتظار داشت فعالان خرد بازار سرمایه با اتکا به این رشد، بار دیگر معاملات خود را از سر بگیرند.