۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

تحلیل بورس امروز ۳ بهمن ماه۱۴۰۰ / اصرار بورس بر سقوط بی ‌وقفه

۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۲۹
کد خبر: 603107
تحلیل بورس امروز ۳ بهمن ماه۱۴۰۰ / اصرار بورس بر سقوط بی ‌وقفه

معاملات بورس در دومین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت افت ۲۵هزار واحدی به محدوده یک ‌میلیون و ۲۵۶هزار واحد صعود کرد.

اقتصادآنلاین هانا پاکمند؛ به زعم اغلب کارشناسان بازار سرمایه برای خارج شدن از روند فعلی خود نیازمند اقداماتی جدی است. در غیر این‌صورت بورس در امتداد روند کنونی خود حرکت خواهد کرد و خروج پول از آن ادامه خواهد داشت.

علی عصاری، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: معاملات امروز نیز در امتداد روند قبلی خود حرکت کرد و حجم پول قابل توجهی از بورس خارج شد. نکته عجیب معاملات امروز حجم و ارزش معاملات بالای نماد تجلی بود.

وی افزود: اگر این نماد در معاملات امروز نبود، بازاری به مراتب بدتر و احتمالا خروج پول بیشتری را می‌توانستیم در بازار شاهد باشیم. اما نماد تجلی توانست این روند را کاهش دهد.

عصاری در پایان خاطرنشان کرد: نکته‌ای که تمام فعالان بازار باید به آن توجه داشته باشند این است که شاخص کل بورس و همچنین شاخص کل هم وزن نمی‌تواند معیار مناسبی برای سنجش بازار باشد. اما به دلیل هیجان منفی شکل گرفته در بازار انتظار می‌رود در نیمه اول بازار فردا، فشار فروش ادامه باشد اما با رسیدن به انتهای بازار وضعیت به مراتب بهتر شود.