۰ نفر

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار؛

جلسات هفتگی ساماندهی بازار سرمایه برگزار خواهد شد

۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴
کد خبر: 598898
جلسات هفتگی ساماندهی بازار سرمایه برگزار خواهد شد

شب گذشته، نشست رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با جمعی از فعالان و کارشناسان بازار سرمایه تحت عنوان رفع مشکلات بازار سرمایه برگزار شد که فعالان بازار با بیان مشکلات خود در این نشست، در جریان آخرین پیگیری‌ها و اقدامات انجام‌شده توسط سازمان بورس برای رفع مشکلات این بازار قرار گرفتند.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در نشستی که شب گذشته و با حضور فعالان بازار سرمایه برگزار شد، با اشاره به مستندات و قراردادهای منعقدشده با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: ۷۰ شرکت دیگر تا پایان سال از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)، سود خود را پرداخت خواهند کرد.

به گفته عشقی، تاکنون بحث پرداخت سود شرکت‌ها از طریق سامانه سجام با مشکلات زیادی از نظر زیرساختی مواجه بود، اما با پیگیری‌های انجام شده این مسئله رفع شد. به‌طوری که تاکنون ۲۳۰ شرکت سود خود را از طریق این سامانه پرداخت کردند.

وی تصریح کرد: بحث واریزی معوقات نیز، نیاز به زیرساخت‌های رجیستری در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دارد که اکنون این مسئله فراهم نشده‌ است، اما ما همه سعی خود را برای اجرای این موضوع نیز انجام خواهیم داد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد برگزاری جلسات هفتگی با ناظران برای ساماندهی بازار سرمایه اظهار داشت: بازار سرمایه از لحاظ ساختاری، تغییر چندانی نکرده است و در تلاش هستیم تا برخی ساختارها را تغییر دهیم. برای مثال، می‌توان به اصلاح عملکرد ناظرها اشاره کرد. در حال حاضر، به طور هفتگی جلسه‌ای با همه ناظرها برگزار می‌شود و از آنان در مورد اقدامات انجام‌شده، گزارش‌هایی دریافت می‌شود.

عشقی با اشاره به بحث عرضه‌های اولیه خاطرنشان کرد: عرضه‌های اولیه، یکی از اصلی‌ترین موضوعات است. زیرا برخی اعتقاد به انجام عرضه‌های اولیه دارند. اما عده‌ای دیگر، عرضه‌های اولیه را عامل خروج نقدینگی از بازار می‌دانند. این موضوعات در حالی مطرح می‌شود که در شرایط فعلی، شرکتی‌هایی وجود دارند که حتی حاضر هستند زیر قیمت، عرضه اولیه خود را انجام دهند. ما برای سامان دادن به چنین موضوعاتی، به ‌شدت نیازمند هم‌فکری با فعالان بازار هستیم.

وی گفت: پس از تصویب بودجه ۱۴۰۱، اقداماتی را انجام خواهیم داد تا اعداد و ارقام مندرج در لوایح بودجه که بر شرکت‌های تولیدی اثر می‌گذارند، تا حد امکان به انسجام و ثبات برسند.