۰ نفر

در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین؛

ماینرهای بورسی متعلق به شخص خاصی نیست / سلب صلاحیت اعضای هیات مدیره؛ در صورت نیاز

۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۱
کد خبر: 589233
ماینرهای بورسی متعلق به شخص خاصی نیست / سلب صلاحیت اعضای هیات مدیره؛ در صورت نیاز

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در نشست خبری امروز خود با اهالی رسانه، آخرین وضعیت پرونده ماینرهای کشف‌شده در شرکت بورس تهران را تشریح کرد.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در اولین نشست خبری خود درباره آخرین وضعیت پرونده ماینرهای کشف‌شده در شرکت بورس تهران گفت: ماینرهای کشف‌شده متعلق به شرکت بورس تهران بوده که پس از دو یا سه ماه فعالیت، در انبار نگهداری شده و راکد بوده‌اند. این ماینرها متعلق به شخص خاصی نیست. 

وی افزود: این موضوع در کمیته تخلفات بررسی شده، اما رای نهایی هنوز صادر نشده است. به طور حتم پس از صدور رای، اجرایی خواهد شد. ما از طریق کمیته تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار و دیگر دستگاه‌های مرتبط، در حال پیگیری موضوع هستیم. 

عشقی در پاسخ به این موضوع که چرا برخی از اعضای هیات مدیره شرکت بورس تهران همچنان در سمت خود باقی مانده‌اند و پاسخگوی سوالات درمورد این پرونده نیستند، اظهار داشت: ابعاد این ماجرا به اندازه‌ای گسترده نیست که به صورت مستمر درمورد آن صحبت شود. با این وجود، اگر نیاز به سلب صلاحیت این افراد احساس شود، قطعا انجام خواهد شد.

در حالی حدود دو ماه از کشف ۸۲ دستگاه ماینر در ساختمان شرکت بورس تهران می‌گذرد که هنوز هم زوایای مبهم زیادی در این پرونده باقی مانده و تاکنون هیچ یک از مراجع ذیصلاح، به این پرونده ورود پیدا نکرده‌اند و شفاف‌سازی صورت نگرفته است.

براساس مستندات موجود، این موضوع به ماه‌های پایانی سال ۹۸ برمی‌گردد که کمیته‌ای شامل دو نفر از اعضای هیات مدیره شرکت بورس تهران به همراه مدیرعامل و چند تن از مدیران شرکت بورس، تصمیم به خرید تعدادی دستگاه ماینر و بهره‌برداری از آنها می‌گیرند. آنان ادعا می‌کنند که در آن زمان به دنبال کار تحقیقاتی در این زمینه، استفاده از امکانات موجود و فعالیت اقتصادی بوده‌اند و در همین راستا در دو نوبت (یکبار به تعداد ۵۰ دستگاه و یک نوبت به تعداد ۳۲) دستگاه ماینز خریداری شده است.