۰ نفر

رییس کل سازمان خصوصی سازی خبر داد؛

اراده دولت برای فروش باقی مانده سهام خود در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس

۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۲
کد خبر: 585695
اراده دولت برای فروش باقی مانده سهام خود در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس

رییس کل سازمان خصوصی سازی از اراده دولت برای فروش ۱۸ درصد سهام باقیمانده خود در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از طریق مزایده خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «حسین قربان زاده» از تصمیم دولت برای فروش سهام باقیمانده خود در هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس خبر داد و اظهار داشت: سازمان خصوصی سازی در نظر دارد، سهم باقیمانده دولت در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس را به طور بلوکی به مزایده گذاشته و به فروش برساند. 

وی از همه فعالان و شرکت‌های مرتبط با این صنعت که توان خرید این بلوک ۱۸ رصدی را دارند، دعوت کرد تا با مراجعه به سایت سازمان خصوصی سازی جهت انجام مذاکرات اولیه اقدام کنند.

قربانزاده تصریح کرد: با توجه به ارزش ویژه مدیریتی این سهام باقیمانده، اولویت اول ما فروش کامل این بلوک ۱۸ درصدی است اما درصورتی که این امر میسر نباشد احتمال تفکیک به سه بلوک هم منتفی نیست. 

رییس کل سازمان خصوصی سازی در پاسخ به سوالی درخصوص شرایط واگذاری این بلوک مدیریتی گفت: مطابق مقررات سازمان درباره شرکت های بورسی ارزش پایه بلوک قیمت تابلو به علاوه اضافه درصدی است که هیات واگذاری تصویب می کند، البته مبلغ نقد و اقساط و دوره تقسیط هم تعیین می شود.

 «محمد علیزاده»، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اشاره به برنامه‌های مسوولان حاضر در بورس برای بهبود روند معاملات بورس گفت: امکان دارد سایر اموال دولت برای فروش وارد بازار سرمایه است، فعلا این پیشنهاد به شورای عالی بورس داده شده است و در صورت موافقت، سایر اموال دولت برای فروش در بورس عرضه خواهند شد.