۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

لزوم شفاف‌ سازی ماجرای کشف ماینرها در شرکت بورس /مجلس به خاندوزی تذکر داد

۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۱
کد خبر: 573340
لزوم شفاف‌ سازی ماجرای کشف ماینرها در شرکت بورس /مجلس به خاندوزی تذکر داد

۴۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر اقتصاد، خواستار شفاف‌سازی و پیگرد قانونی سوءاستفاده از بیت‌المال و کشف ماینر در ساختمان بورس شدند.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور قرائت شد که یکی از مهمترین آنها مسئله رسیدگی فوری به پرونده کشف ماینر در شرکت بورس بود.

این تذکر که توسط کیومرث سرمدی، نماینده اسدآباد مطرح شد به همراه ۴۴ نفر از نمایندگان تهیه شده بود که خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر ضرورت شفاف‌سازی و پیگرد قانونی سوء‌استفاده از بیت‌المال و کشف ماینر در ساختمان شرکت بورس بود. 

کیومرث سرمدی، نماینده مجلس شورای اسلامی جزییات این تذکر را در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین تشریح کرده و گفت: در بحث بورس و مشکلاتی که به آن مربوط است، عمده گرفتاری‌ها متوجه توده‌های مردم بوده که در سایه اعتماد به دولت ایجاد شده است. مردم سرمایه خود را با اعتماد به دولت، وارد بورس کردند که متاسفانه تلاطمات این بازار عمدتا موجب ضرر و زیان و از میان رفتن سرمایه مردم شد و نارضایتی‌هایی را ایجاد کرده است.

وی افزود: با وجود این مشکلات، پرونده ماینرها و فعالیت‌های غیرقانونی در بورس نیز مطرح شده و صدای اعتراض مردم بیشتر می‌شود. این تذکر برای شفاف شدن ماجرای ماینرها و آگاهی از جوانب امر بود. باید بدانیم که متخلفان و متهمان، چه اشخاصی هستند.

سرمدی تصریح کرد: قوه قضائیه به این موضوع ورود پیدا کرده و این تذکر نیز، برای ورود و اطلاع ما بوده است. 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فعلا در قالب یک تذکر به موضوع ماینرها اشاره کردیم و در انتظار پاسخگویی از سوی دولت هستیم. پاسخی که ارائه خواهد شد، بررسی می‌شود و در صورت قانع نشدن نمایندگان، قطعا مراحل بعدی طی خواهد شد.

وی در پایان گفت: ما از این مورد که هیات مدیره فعلی شرکت بورس تهران از ماجرای ماینرها اطلاع داشته است یا خیر، مطلع نیستیم و نمی‌دانیم که مسئولیت برعهده چه اشخاصی بوده است. این نکته یکی از ابهامات اصلی پرونده کشف ماینرها در شرکت بورس است و باید به صورت شفاف اطلاع رسانی شود.