۰ نفر

در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد؛

نرخ دلار، مهم ترین عامل تعیین کننده آینده بازار / ابهامات فراوان پیش‌بینی روند بورس را ناممکن می سازد

۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۳
کد خبر: 555459
نرخ دلار، مهم ترین عامل تعیین کننده آینده بازار / ابهامات فراوان پیش‌بینی روند بورس را ناممکن می سازد

فضل الله معظمی، کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی ادامه روند بازار را ناممکن دانست و آینده نرخ دلار را مهم‌ترین عامل تعیین کننده در آینده بازار سرمایه دانست.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ بورس تهران امروز پس از ۶روز تعطیلی کار خود را از سر گرفت. در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس اوراق بهادار به روند صعودی خود ادامه داد. امروز شاخص بیش از ۱۵هزار واحد رشد کرد و به ارتفاع یک میلیون و ۵۱۵هزار واحد رسید. با این وجود وضعیت ادامه روند شاخص کل همچنان با ابهام همراه است.

فضل الله معظمی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه، در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، با تاکید بر این ابهامات، پیش‌بینی ادامه روند بازار را ناممکن دانست و گفت: وضیعت آمارهای اقتصادی چین، از جمله تولیدات صنعتی در ماه جولای پایین‌تر از ماه گذشته بود. معظمی در ادامه بیان کرد: همچنین به علت برگزاری المپیک زمستانی در این کشور، محدودیت‌هایی در تولید فولاد وضع شده است تا آلودگی‌ هوا تا حدودی کاسته شود. همه این موارد باعث شد تا قیمت سنگ آهن و به تبع آن قیمت فولاد در هفته گذشته شاهد افت باشد. علی‌رغم اینکه این افت موقت باشد یا نه، تاثیر آن تا مدتی پایدار خواهد بود.

معظمی ادامه داد: از طرفی بحث قیمت ارز هم مطرح است که با سمت و سویی که داریم می‌رویم، مشخص نیست تا چه اندازه افزایش پیدا می‌کند. بخشی از صعود فعلی بازار، به علت افزایش نرخ ارز است.

همچنین او بیان کرد: در ضمن آینده صنعت پتروشیمی که در این مدت بیشترین رشد قیمت را داشته است و همچنین دیگر صنایع کامودیتی محور نیز به همین ابهامات و به خصوص آینده نرخ ارز بستگی دارد.