افراد حقیقی در بورس امروز ۵۸۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فرآورده‌های نفتی و همچنین سهام شپنا بود.

اقتصاد آنلاین - سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۵۸۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۵۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۸درصد یعنی ۹۸۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۶درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌‌های «سایر محصولات کانی غیرفلزی» و  «مواد و محصولات دارویی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شپنا»، «فولاد» و «خاهن» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «باران»، «فتوسا» و «فجر» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری پالایش نفت تهران حدود ۱۱۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بیمه زندگی باران با برتری حدود ۱۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۵نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۲۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید

تغییر مالکیت25.03.1400

بزرگترین تغییرات25.03.1400