۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بیشترین ارزش معاملات سهام (۲۳ خرداد) / ترافیک خودرویی ‌ها، پشت سر وپاسار در معاملات برتر

۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبر: 535906
بیشترین ارزش معاملات سهام (۲۳ خرداد) / ترافیک خودرویی ‌ها، پشت سر وپاسار در معاملات برتر

امروز معامله‌گرها ۱۱۰میلیارد تومان سهام بانک پاسارگاد خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه خودرو و ساخت قطعات تعلق داشت و ۳.۸درصد از کل سهام گسترش صنایع روی ایرانیان معامله شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ روز جاری در مجموع حدود دو هزار و ۴۹۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «وپاسار»، «خودرو»، «شپنا»، «خپارس» و «خساپا» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در دومین روز هفته ۱۱۰میلیارد تومان سهام بانک پاسارگاد دست به دست شد، ایران خودرو پس از معاملاتی به ارزش ۱۰۵میلیارد تومان دوم شد و سهام پالایش نفت اصفهان نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

شیر پاستوریزه پگاه فارس (غفارس) پس از بازگشایی ۶درصد رشد قیمت را تجربه کرد و از طرف دیگر سهام احیاء صنایع خراسان (واحصا) با افت ۳۸درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که ۴۳۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فلزات اساسی» با معاملات ۳۲۰میلیارد تومانی دوم شد و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۳.۸درصد از کل سهام گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۲۹.۸درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در دو سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۳۱نماد نخست اختصاص داشت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

بیشترین ارزش معاملات 00.03.23

رتبه بندی ارزش معاملات 00.03.23.gif