صندوق‌های ETF «سهامی» حدود یک درصد و صندوق‌های مبتنی بر طلا حدود ۱۱درصد به صورت متوسط رشد کردند.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۱.۱درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۰.۸درصد افزایش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس توانست رشد یک درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق زرین کوروش (زرین) با ثبت ۴.۷درصد رشد قیمت بود و NAV این صندوق ۰.۸درصد افزایش یافت. بهترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق تجارت شاخصی کاردان (کاردان) بود به طوری که NAV آن ۱.۹درصد ارتقا یافت.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق گروه زعفران سحرخیز اختصاص داشت؛ صندوق «سحرخیز» که قیمت آخر هفته قبل آن ۱۰.۸درصد بالاتر از NAV ابطال بود علی‌رغم افت ۲.۳درصدی خالص ارزش روز دارایی‌هایش با افت ۶.۶درصدی قیمت مواجه شد.

همچنین بدون درنظر گرفتن «دارا یکم»، صندوق «سحرخیز» را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت نهایی ۱۴.۷درصد زیر قیمت تئوریک آن است. از طرف دیگر کماکان صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف ۱۷درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده ۱۰.۹درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۱۰.۴درصد رشد قیمت داشت و یک درصد پایین‌تر از قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه طلای زرافشان (زر) بیشترین بازدهی (۱۱.۹درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد و با حباب ۵.۵درصدی داشت همچنان بیشترین انحراف قیمت را در بین صندوق‌های قابل معامله در اختیار دارد.

بازدهی هفتگی صندوق‌ها 1400.02.23

صندوقهای قابل معامله 1400.02.23