۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی به بانک پارسیان در ماهی که گذشت / زیان عملیاتی بانک پارسیان سنگین‌تر شد

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۱۱
کد خبر: 524701
نگاهی به بانک پارسیان در ماهی که گذشت / زیان عملیاتی بانک پارسیان سنگین‌تر شد

بانک پارسیان در فروردین ماه، ۳۶۳میلیارد تومان زیان عملیاتی متحمل شد. این در حالیست که این مقدار در اسفند ۹۹ تقریبا ۱۱۲میلیارد تومان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ بانک پارسیان در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۰۰هزار میلیارد تومان سپرده‌های گوناگون‌ دریافت کرد. علی‌رغم آن که این رقم نسبت به اسفند ۹۹، ۵۷درصد کاهش یافته است اما نسبت به فروردین همان سال رشدی ۵۷درصدی را ثبت کرده است. 

بانک پارسیان در فروردین ماه بیش از چهار هزار و ۱۰۰میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرد که این عدد نسبت به ماه گذشته، کاهش ۶۶درصدی را ثبت کرده است. همچنین این رقم نسبت به دوره مشابه سال ۹۹، تقریبا نصف شده است. 

نخستین ماه سال ۱۴۰۰، بیش از هزار میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی برای بانک پارسیان به ارمغان آورد. این رقم نسبت به ماه گذشته حدود ۲۷درصد کاهش و نسبت به فروردین ماه ۹۹، ۱۶درصد افزایش یافته است. 

مجموع سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک پارسیان در فروردین ماه به هزار و ۴۳۰میلیارد تومان رسید که حکایت از افت ۹درصدی این عدد نسبت به اسفند ۹۹ و ۲۴درصدی آن نسبت به فروردین ماه سال گذشته دارد. 

با مقایسه درآمد تسهیلات اعطایی و سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک پارسیان می‌توان نتیجه گرفت که این بانک در فروردین ماه ۳۶۳میلیارد تومان زیان عملیاتی متحمل شده است. این در حالیست که این مقدار در اسفند ۹۹ تقریبا ۱۱۲میلیارد تومان بود. 

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

TSR Watermark - 170

TSR Watermark - 171