۰ نفر

شمارش معکوس برای گرفتن حق از سهام عدالت

۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۱۰
کد خبر: 522687
شمارش معکوس برای گرفتن حق از سهام عدالت

حدود دو هفته تا برگزاری نخستین مجمع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت باقی مانده و مشمولانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند در این مدت باید اقدامات لازم را برای حضور در این مجامع انجام دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آزادسازی سهام عدالت به سالگرد خود نزدیک میشود، فرایندی که اردیبهشت سال گذشته کلید خورد و به مشمولان حق انتخاب داده شد که یکی از دو روش مستقیم یا غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند. بر این اساس از میان حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، ۳۰ میلیون نفر روش غیرمستقیم را برگزیدند تا سهام دار شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت شوند.

شرکت هایی ارزش دارایی آن ها که همان ارزش دارایی مشمولان است بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بوده و سرنوشت آن ها نه تنها روی آینده مشمولان بلکه روی آینده هر استان تاثیرگذار است. چراکه سرمایه زیادی را در اختیار دارند و نحوه عملکرد شرکت ها، زیر نظر هیات مدیره میتواند سرنوشت اقتصادی و اجتماعی هر استان را تعیین کند. در این راستا قرار است اعضای هیات مدیره توسط مشمولان هر استان انتخاب شود. تا کنون نیز بیش از ۲۰۰۰  نفر کاندیدای عضویت هیات مدیره شده اند و صلاحیت عمومی و تخصصی آن ها توسط سازمان بورس درحال بررسی است.

پس از اتمام بررسی ها، افراد تایید صلاحیت شده به مشمولان معرفی شده و اطلاعات آن ها در سامانه دیما در اختیار مشمولان قرار میگیرد و سهام داران در روز انتخابات باید رای موافق یا مخالف خود را درمورد افراد تایید صلاحیت شده اعلام کنند. البته برای این منظور سهام داران حتما باید در سامانه سجام به نشانی www.sejam.ir ثبت نام کنند و در روز انتخابات استان (بسته به اینکه سهام دار، مشمول شرکت کدام استان است)، به صورت الکترونیکی در مجمع حاضر شده و رای دهند.

بنابراین سرنوشت هر شرکت، آینده اقتصادی آن و میزان سودی که هر فرد در آینده دریافت خواهد کرد، توسط سهام داران آن استان تعیین میشود.