۰ نفر

در هفدهمین عرضه اولیه امسال فرابورس رقم خورد؛

مشارکت ۴میلیون و ۴۸۱هزار و ۷کد معاملاتی در عرضه اولیه سهام «چخزر»

۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۶
کد خبر: 486659
 مشارکت ۴میلیون و ۴۸۱هزار و ۷کد معاملاتی در عرضه اولیه سهام «چخزر»

هفدهمین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران با کشف قیمت ۲۵ هزار ریالی هر سهم شرکت صنایع چوب خزر کاسپین در نماد «چخزر» پایان پذیرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، امروز دوازدهم آذرماه ۹۹ و در جریان تخصیص سهام عرضه اولیه چخزر که ثبت سفارش آن برای عموم خریداران روز گذشته رقم خورده بود، تعداد ۴ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۷ کد معاملاتی مشارکت کردند. از میان این تعداد مشارکت‌کننده نیز به ۴ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۶۳۸ کد معاملاتی حداکثر ۷ سهم شرکت چوب خزر کاسپین تخصیص پیدا کرد.

در این عرضه اولیه تعداد سهامی که به عموم خریداران عرضه شد، تعداد ۳۰ میلیون سهم و سهمیه صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز ۵ میلیون سهم بود که این تعداد سهام در مجموع ۱۷.۵ درصد از کل سهام شرکت چوب خزر کاسپین را شامل می‌شد.

روز گذشته مدیرعامل این شرکت در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه با اشاره به اینکه این شرکت تولیدی، زیرمجموعه شرکت تامین اجتماعی (شستا) محسوب می‌شود، گفته بود: در دو مجموعه خود در شهرستان‌های آمل و بابلسر فعالیت‌های تولیدی خود را در دو حوزه صنعت چوب و ورق‌های فوم برد (PVC) انجام می‌دهیم.

به گفته عطا تفضلی در سال ۸۳ اولین واحد تولید MDF در کشور در این مجموعه راه‌اندازی شد و شرکت طی ۵ مرحله افزایش سرمایه در حال حاضر دارای سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریالی است.

لازم به ذکر است از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بازارهای اول، دوم و SME در فرابورس ایران در مجموع شاهد انجام ۱۷ عرضه اولیه سهام بوده‌اند که سه عرضه به روش گشایش نماد، یک عرضه به روش حراج در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط و مابقی به روش ثبت سفارش رقم خورده‌اند.