۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز/ با افت شاخص، حقیقی‌ها نیز پول خود را از بازار سهام خارج کردند

۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۲
کد خبر: 484318
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز/ با افت شاخص، حقیقی‌ها نیز پول خود را از بازار سهام خارج کردند

افراد حقیقی امروز ۳۷۵میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام فملی بود.

اقتصادآنلاین – سارینا امامی؛ حقوقی‌ها حدود ۳۷۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.ارزش کل معاملات خرد ۲۱هزار و ۷۸۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۳درصد یعنی دو هزار و ۷۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و  «استخراج کانه‌های فلزی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «خودرو و ساخت قطعات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فملی»، «فخوز» و «کچاد» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وتجارت»، «خودرو» و «شپنا» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع مس ایران معادل ۲۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بان تجارت با برتری ۱۴۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۱۰ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۵۹ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۹۱۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۲۷۰میلیارد تومان بود.

تغییر مالکیت سهام 99.09.04ورود پول حقیقی به بورس 99.09.04