۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۲۳ بهمن / وقت خرید طلا است؟

۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۱۷
کد خبر: 609728
پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۲۳ بهمن / وقت خرید طلا است؟

بازار طلا که از ابتدای هفته کاهش قیمت را تجربه کرده بود، تقریبا در ثبات نسبی قرار دارد و نوسانات محسوسی را تجربه نمی‌کند.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار طلا و سکه از ابتدای هفته بیش از هرچیز تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار و اخبار سیاسی رسیده از وین بود. به همین دلیل با کاهش هزارتومانی دلار آزاد در اولین روز هفته، قیمت طلا و سکه نیز کاهش یافت و با ثبات نسبی قیمت دلار در طول هفته، طلا و سکه نیز ثبات قیمتی داشت اما در بیشتر مواقع در مدار نزولی بود.

به این ترتیب، در این ساعت از معاملات، قیمت هر سکه امامی به ۱۱میلیون و ۶۲۱هزارتومان رسیده است که نسبت به صبح حدود ۵۰هزارتومان کاهش را نشان می‌دهد اما همچنان ۴۰هزارتومان گران‌تر از روز گذشته معامله می‌شود. روز گذشته قیمت این سکه به ۱۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کاهش یافته بود.

نمودار1

نمودار2

نیم سکه اما با کاهش ۶۰هزارتومانی نسبت به صبح و روز گذشته، ۶میلیون و ۵۴۰هزارتومان قیمت خورده است، درحالی که این سکه روز گذشته با قیمت  ۶میلیون و ۶۰۰هزارتومان معامله می‌شد.

نمودار3

ربع سکه نیز با ۳۰هزارتومان کاهش، ۳میلیون و ۶۲۰هزارتومان قیمت خورده است. اما روز گذشته ربع سکه، در قیمت ۳میلیون و ۶۳۰هزارتومان خرید و فروش می‌شد؛ بنابراین امروز در پایان معاملات این سکه ۱۰هزارتومان گران‌تر از روز گذشته قیمت خورده است.

نمودار4

همچنین هر سکه یک گرمی در این ساعت از معاملات، ۲میلیون و ۲۶۰هزارتومان قیمت خورده و نسبت به دیروز تغییر قیمتی نداشته است؛ اما امروز صبح این سکه اندکی افزایش قیمت را تجربه کرد و به ۲میلیون و ۲۸۰هزارتومان رسید.

نمودار5

هرگرم طلای ۱۸عیار نیز امروز با قیمت یک میلیون و ۱۶۳هزارتومان معامله می‌شود و تغییر قیمتی را تجربه نکرده است. 

آنطور که تحلیلگران بازار طلا پیشبینی می‌کنند، این بازار این روزها رکود نسبی را تجربه می‌کند و اکثر معامله‌گران دست از معامله کشیده اند. البته از آنجایی که طی روزهای گذشته قیمت‌ها اندکی در بازار طلا و سکه کاهشی بوده است و همچنین با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال، برخی خریداران خرد از این کاهش قیمت‌ها استقبال کردند و تقاضا اندکی در بازار افزایش یافته است. به همین دلیل بود که در اواسط هفته شاهد افزایش حباب انواع سکه بودیم وحباب سکه تمام برای چند روز در محدوده ۵۰۰هزارتومان باقی ماند. 

حالا بازار طلا و سکه محل تقابل دو سناریو است؛ از یکسو گروهی معتقدند قیمت ها فعلی با توجه به شرایط تورمی اقتصاد جهانی و قیمت انس جهانی برای خرید مناسب هستند و از سوی دیگر، برخی با توجه به احتمال بالای دستیابی به توافق هسته ای و کاهش بیش تر نرخ دلار، خرید در قیمت های کنونی را پر ریسک ارزیابی می کنند.