۰ نفر

چانه زنی‌ برای حقوق ممنوع

۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۱۷
کد خبر: 606815
چانه زنی‌ برای حقوق ممنوع

رییس جمهور گفت: بی‌عدالتی‌های موجود در زمینه پرداخت حقوق بسیار نگران‌کننده است و دولت در حال نهایی‌کردن لایحه‌ای است تا پرداخت حقوق به همه کسانی که از دولت حقوق دریافت می‌کنند، عادلانه شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، سید ابراهیم رییسی گفت: در ماه‌های پایانی دولت قبل لوایحی در زمینه حقوق و مزایای برخی بخش‌ها به مجلس ارائه شد که کارِ کارشناسی کافی روی آن‌ها انجام نشده بود. دولت بعد از بررسی با برخی از این لوایح موافقت کرد، اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که دولت مسئول اجرای عدالت در قبال همه ۸۵ میلیون جمعیت کشور است.

به گفته رییس جمهور، «امروز وقتی به قانون نظام هماهنگ پرداخت نگاه می‌کنیم می‌بینیم که استثنائات بسیاری بر این قانون تحمیل شده تا آنجا که اصل قانون را بلااثر کرده است و آنچه باقی‌ مانده بیش از اجرای عدالت باعث ایجاد تبعیض می‌شود.»

نباید اجازه داد چانه‌زنی در نظام پرداخت حقوق جای عدالت را بگیرد چرا که چانه‌زنی حدِ یقف ندارد؛ دولت موظف است همه حقوق‌بگیران را عادلانه و به یک چشم ببیند. این بخش دیگری از سخنان رییس جمهور  در دیدار با نمایندگان استان‌های کردستان، کرمانشاه و ایلام بود.

مشروح این خبر را در این لینک بخوانید