۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آیا صعود بیت کوین ادامه دارد؟ / از طرح مالیات بریتانیا تا ترس ناشی از سویه جدید کرونا

۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۲
کد خبر: 585343
آیا صعود بیت کوین ادامه دارد؟ / از طرح مالیات بریتانیا تا ترس ناشی از سویه جدید کرونا

طبق تحلیل‌های روزهای گذشته و انتظارات معامله گران از واکنش بیت کوین به ناحیه ۵۳-۵۴ هزار دلار؛ دیشب بازار در همین محدوده حمایت شد و در حال گزارش این خبر در محدوده ۵۷ هزار دلار در حال نوسان است. در این گزارش به تحلیل تکنیکال بیت کوین و همچنین اثرات اتفاقات اخیر بر بازار رمز ارز می‌پردازیم.

اقتصادآنلاین - شیرکو سهرابی؛  بعد از اصلاح اخیر بیت کوین از سقف قیمتی ۶۹ هزار دلار به دلیل حمایت‌های آدرس‌های بزرگ بیت کوین در نواحی ۶۰-۶۱ هزار دلار انتظار می‌رفت در همین نواحی اصلاح بیت به پایان برسد. اما در همین نواحی چین دوباره ممنوعیت ماینیگ در این کشور و معاملات صرافی‌ها را اعلام کرد که سبب شد حمایت ۶۰ هزار دلار از دست برود. در ادامه و طبق نمودار زیر تحلیل بیشتری از آینده بازار ارائه می‌شود.
1

نمودار قیمتی روزانه بیت کوین

طبق نمودار بالا در تایم فرم روزانه بیت کوین در یک کانال صعودی در حال حرکت است. همان طور که می‌بینیم بیت‌کوین شب گذشته با برخورد قیمت به کف کانال، تقاضای بسیار خوبی در بازار ایجاد کرد و رمزارز محبوب توانست رشد ۷ درصدی را تا زمان تنظیم این خبر، کسب کند. در ادامه و طبق نمودار زیر در تایم فریم چهار ساعت روند آتی و احتمالات پیش رو بررسی خواهد شد.
 
2

نمودار قیمتی چهار ساعته بیت کوین

طبق نمودار بالا ناحیه مستطیل رنگ ناحیه حمایت استاتیکی بیت کوین است(۵۱-۵۳) که دقیقا با کف کانال نمودار قبلی هم تراز است. درحال‌حاضر بیت کوین درگیر محدوه مقاومت ۵۸-۶۰ هزار است که این ناحیه نیز هم تراز با میانگین متحرک ۵۰ روزه (خط آبی رنگ) است. بنابراین و طبق مطالب مذکور اگر بیت کوین بتواند بالای میانگین ۵۰ روزه و همچنین مقاومت ۶۰ هزار دلار تثبیت شود می‌توان اهداف بالاتری را برای بیت کوین متصور بود.

موانع پیش روی صعود بیت کوین درحال‌حاضر

1. طبق اخبار منتشر شده چند روز گذشته از ظهور سویه جدید ویروس کرونا شوک شدیدی به بازار‌های جهانی و همچنین رمز ارزها وارد شد. بنابراین باید منتظر اظهار نظر شرکت‌های بزرگی مثل فایزر بود که آیا واکسن‌های موجود مقابل این سویه جدید مقاوم هستند یا نه؛ همچنین شدت اثر این خبر به میزان صحت و وحشت جامعه جهانی از سویه جدید دارد.
2. دیروز بر اساس گزارش روزنامه دیلی تلگراف کشور بریتانیا تمام صرافی‌های رمز ارز موجود در این کشور را ملزم به پرداخت مالیات ۲ درصدی کرد؛ صرافی‌های ارز دیجیتال باید ۲ درصد مالیات خدمات دیجیتال در بریتانیا بپردازند. اداره درآمد و گمرک سلطنتی (HMRC) می‌گوید که صرافی‌های ارز دیجیتال واجد شرایط معافیت اعطا شده به بازارهای مالی نیستند، زیرا این نهاد ارزهای دیجیتال را به عنوان ابزار مالی به رسمیت نمی‌شناسد. اداره درآمد و گمرک سلطنتی بریتانیا همچنین تاکید دارد که ارزهای دیجیتال را به عنوان کالا یا ارز نمی‌توان طبقه بندی کرد.

قطعا اخبار مثبت و منفی زیادی در بازار وجود دارد که هر کدام می‌تواند جهت خاصی را به بازار بدهد. اما ریسک دو خبر اخیر باید مورد توجه معامله گران قرار گیرد و تبعات آن در روز و هفته‌های آینده معلوم می‌شود.