۰ نفر

کاربران اینستاگرام برای احراز هویت باید سلفی بگیرند

۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۸:۲۳
کد خبر: 581871
کاربران اینستاگرام برای احراز هویت باید سلفی بگیرند

اینستاگرام اخیرا از برخی کاربران خواسته تا به‌منظور احراز هویت، از چهره خود یک ویدئوی سلفی در چند زاویه مختلف ضبط و برای این شرکت ارسال کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای‌اقتصاد، این قابلیت در حالی به اینستاگرام اضافه می‌شود که طی سال‌های اخیر، رشد بی‌‌سابقه‌‌ای را در میزان اکانت‌‌های جعلی و بات‌‌ها در این پلت‌فرم شاهد بودیم.

با این اکانت‌‌ها، می‌توان برای دیگر کاربران این پلت‌فرم پیام‌‌های آزاردهنده فرستاد، آنها را مورد اذیت قرار داد یا تعداد لایک‌‌ها و دنبال‌‌کنندگان برخی اکانت‌‌های واقعی را ارتقا داد.حال طبق آخرین گزارش‌‌ها، متا، شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام، قصد دارد تا با کمک این ویژگی، فعالیت بات‌‌ها را در پلت‌فرم خود محدود و از گسترش بیشتر آنها جلوگیری کند.

بر اساس اطلاعاتی که توسط XDA Developers منتشر شده، اینستاگرام در سال گذشته، تست این قابلیت را آغاز کرد اما با برخی مشکلات فنی مواجه شد، اما طی روزهای اخیر، چندین کاربر با انتشار اسکرین‌‌شات‌‌‌هایی در فضای وب اعلام کردند که اینستاگرام از آنها خواسته تا برای احراز‌هویت و مالکیت اکانت‌‌های خود، یک ویدئوی سلفی را برای شرکت ارسال کنند. در این ویدئوها، کاربران باید از تمامی ‌‌زوایای صورت خود فیلمبرداری کنند تا چهره آنها به‌طور کامل مشخص باشد و ثابت کنند که یک روبات نیستند. هنوز مشخص نیست که این قابلیت به‌تدریج در حال عرضه است یا در حال آزمایش برای عرضه عمومی ‌‌است.