۰ نفر

چگونه از گزند هکر‌ها در امان بمانیم؟

۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۵۵
کد خبر: 580113

چگونه از گزند هکر‌ها در امان بمانیم؟

رییس پلیس فتا استان خوزستان راهکار‌هایی برای پیشگیری از نفوذ هکر‌ها و مجرمان سایبری به تلفن‌های همراه هوشمند ارائه داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رییس پلیس فتا استان خوزستان ضمن هشدار به مردم درخصوص راه‌های نفوذ مجرمان سایبری به گوشی‌های هوشمند گفت: هک کردن گوشی یک کار مخفیانه است و ممکن است که افراد متوجه آن نشوند.

او با تاکید بر رعایت نکاتی برای در امان ماندن تلفن‌های همراه از نفوذ هکر‌ها افزود: اگر در یک مکان عمومی هستید اینترنت را به صورت هات اسپات و بدون تنظیمات امنیتی در اختیار دیگران قرار ندهید، همچنین از اینترنت رایگان در اماکن عمومی استفاده نکنید و بلوتوث گوشی خودتان را همیشه در حالت خاموش نگه دارید.

سرهنگ کاراگاه حسینی بر خودداری از نصب برنامه‌های ناشناس روی گوشی و بررسی مستمر آن تاکید کرد و بیان داشت: اجتناب از باز کردن پیامها، لینک‌ها و فایل‌های مشکوک که ممکن است برنامه‌های مخرب باشند، در حفظ اطلاعات گوشی و نفوذ هکرا موثر است، ضمن اینکه باید برنامه‌های مورد نیاز فقط از سایت‌های معتبر داخلی دانلود شوند.

رییس پلیس فتا استان خوزستان نصب آنتی ویروس روی تلفن همراه و بروزرسانی مستمر برنامه‌های امنیتی را از دیگر راهکار‌های موثر برای جلوگیری از نفوذ مجرمان سایبری به گوشی و حفظ اطلاعات شخصی برشمرد.