۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

چگونه قرار است جلوی خاموشی ها گرفته شود؟

۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴
کد خبر: 577354
چگونه قرار است جلوی خاموشی ها گرفته شود؟

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری های نوین توانیر افزایش ۴هزار مگاواتی ظرفیت برنامه های پاسخگویی بار در تابستان ۱۴۰۱ را از برنامه های این معاونت عنوان کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، هادی مدقق در گفت و گوی اختصاصی با اقتصاد آنلاین اظهار کرد: در سال قبل نیز تا ۶ هزار مگاوات در قالب برنامه های مدیریت بار و پیک سایی انجام شد. به عنوان مثال ظرفیت بخش کشاورزی از ۲۲۰۰ مگاوات به ۵ هزارمگاوات و مجموع ظرفیت پاسخگویی بار شبکه در تابستان آینده به ۱۰هزارمگاوات بالغ می شود تا دیگر شاهد خاموشی های بخش خانگی و شهری نباشیم.

او مدیریت سمت تقاضا را ظرفیتی عنوان کرد که عمدتا در تعامل با مشترکان عمده تجاری، صنعتی، اداری و کشاورزی که امکان جابه جایی بار به ساعات کم باری را دارند، حاصل می شود و با ارایه مشوق هایی همراه است.

وی تصریح کرد: سال گذشته توزیع برق شیراز و استان فارس موفق شدند حدود ۵۰۰ مگاوات از مصرف چاه های کشاورزی را با برنامه ریزی بین ساعات ۱۲ تا ۱۸ و بهره گیری از کنتورهای هوشمند و تابلوهای مکمل، مدیریت کنند و از دید ما بسیاری از استانهای کشور از از این ظرفیت برخوردارند و تلاش داریم با تجهیز ۱۶۰ هزار چاه کشاورزی به کنتورهای هوشمند و تابلوهای مکمل، این امکان را برای بقیه  استانها فراهم کنیم و ظرفیت مدیریت بار کشاورزی را به ۵ هزارمگاوات افزایش دهیم.

وی ادامه داد: برنامه تکمیل نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان دیماندی که شامل مشترکان صنعتی، اداری بزرگ و تجاری بزرگ هم می شود، اجرا می کنیم و ۱۰ درصد باقی مانده از ظرفیت پاسخگویی بار این مشترکان را نیز به کار خواهیم گرفت و به صورت ویژه تاکید کردیم تمامی مشترکان عمومی و اداری تا تابستان آتی به کنتور هوشمند مجهز شوند و با اجرای این برنامه ها در بخش های مختلف اداری، صنعتی، کشاورزی، تجاری و خانگی، ظرفیت مدیریت بار تابستان ۱۴۰۱ را به ۱۰ هزار مگاوات ارتقاء می دهیم.