۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شبکه اجتماعی ترامپ بازار سهام را غافل‌ گیر می‌ کند؟

۳۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵
کد خبر: 573823
شبکه اجتماعی ترامپ بازار سهام را غافل‌ گیر می‌ کند؟

ترامپ می خواهد یک شرکت رسانه‌های اجتماعی به نام "TRUTH Social" تاسیس کند تا بتواند بدون محدودشدن گفته‌های خود را به اشتراک برساند.

به گزارش اقتصادآنلاین، وی این کار را از طریق یک شرکت SPAC (شرکتی که منابعی را از طریق عرضه اولیه برای خرید شرکت دیگر جمع می‌کند.) انجام می دهد.

به گفته مت لوین، معمولاً این کار با ریسک زیادی همراه است؛ اما در این مورد این‌گونه نیست؛ زیرا طرفداران ترامپ این سهم را خریداری می‌کنند.

روز گذشته و دقیقا پیش از اعلام این خبر، سهام گروه رسانه‌ای و فناوری ترامپ در ۹.۹۶دلار به کار خود پایان داد، اما ساعت ۱۱ امروز صبح در حدود ۱۹.۳۸ دلار معامله شد که به معنی کسب ارزشی در حدود ۱.۷ میلیارد دلار است.

به گفته لوین تمام تاریخ مالی اخیر به این لحظه منتهی شده است. سهام Meme (سهامی که به صورت ناگهانی در اینترنت محبوب شده و به قیمتهای بسیار بالایی می رسند.) همه را برای این ایده آماده کرده که ارزش سهام بر اساس اشتیاق طرفداران آن است، نه جریان‌های نقدی پیش‌بینی شده.

وی ادامه می‌دهد : از نظر من قیمت سهام ترامپ SPAC، تحت تأثیر اعلام درآمد آن قرار نمی‌گیرد، مگر اینکه خود ترامپ این درآمدها را اعلام کند که در این صورت مستقل از اینکه چه می‌گوید، سهام صعودی خواهد بود.