۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

کمبود ۵هزار معلم در استان تهران

۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۲۱:۵۶
کد خبر: 571523
کمبود ۵هزار معلم در استان تهران

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر سامان دهی نیروی انسانی در این سازمان گفت: شهرستان‌های استان تهران با کمبود ۵ هزار معلم مواجه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سیدمجتبی هاشمی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات مسائل آموزشی شهرستان‌های استان تهران که با حضور علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، حسین نوش آبادی، نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان در قرچک برگزار شد، با تاکید بر سامان دهی نیروی انسانی در این سازمان گفت: شهرستان‌های استان تهران با کمبود ۵ هزار معلم مواجه هستند.

هاشمی با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهرستان‌های استان تهران افزود: این مناطق هر سال و همواره با ورود دانش آموزان جدید مواجه است که طبق آمار افزایش ۵ درصدی را شامل می‌شود که همین مسئله سبب افزایش تراکم کلاس‌ها شده و متعاقباً بازگشایی مدارس را سخت‌تر می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به تعداد ۴۶ هزار تایی دانش آموزان پایه اول ابتدایی در شهرستان‌های استان تهران اشاره کرد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته صعودی بوده و باید اعلام کنیم که میانگین تراکم دانش‌آموزی در کل کشور ۲۴ نفر است که این رقم در شهرستان‌های استان تهران به ۳۶ نفر رسیده است که کاهش آن به برنامه ریزی مناسب برای افزایش سرانه فضای آموزشی نیاز دارد.

پی ار تحویل ۴۹ طرح آموزشی طی مهرماه سال جاری خبر داد و عنوان داشت: هم اکنون ۶۹ طرح آموزشی در دست ساخت و تحویل است که ۳۳ مورد مربوط به طرح‌های دولتی بوده که با پیشرفت فیزیکی متغیر در حال ساخت می‌باشد.