۰ نفر

در گفت و‌ گو با اقتصاد‌آنلاین بررسی شد؛

طلا هفته آینده ارزان می شود؟ / دلار تنها عامل افزایش قیمت طلا و سکه

۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰
کد خبر: 567250
طلا هفته آینده ارزان می شود؟ / دلار تنها عامل افزایش قیمت طلا و سکه

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به صعودی شدن روند قیمت طلا و سکه متاثر از افزایش بهای دلار طی هفته گذشته تاکید کرد: اگر دلار از مسیر صعودی برگردد، در روز‌های آینده مجددا شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار طلا خواهیم بود.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین با اشاره به روند بازار طلا طی هفته گذشته اظهار کرد: در اولین هفته مهر ماه بهای اونس شش دلار کاهش یافت و از طرفی حجم معاملات در بازار طلای داخلی هم کماکان در سطح پایینی قرار داشت؛ اگرچه تحت تاثیر این عوامل قیمت طلا و سکه باید ارزان می‌شد، اما نوسانات صعودی بازار ارز مانع این اتفاق شد.

این عضو اتحادیه طلا ادامه داد: به همین ترتیب طی هفته اخیر در مجموع هر مثقال طلای ۱۷عیار با حدود ۱۱۰هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸عیار ۳۰هزار، هر قطعه سکه تمام طرح امامی ۲۵۰هزار، نیم سکه ۱۵۰هزار، ربع سکه ۱۵۰هزار و سکه یک گرمی هم با ۵۰هزار تومان افزایش قیمت تحت تاثیر رشد ارزش دلار همراه بود.

بذرافشان در ادامه با پیش‌بینی قیمت‌ها طی هفته دوم مهر ماه بیان کرد: باتوجه به روند کاهشی اونس جهانی طی روز‌های گذشته و نبود تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه، اگر روند صعودی دلار متوقف شود در هفته دوم مهر ماه شاهد افت قیمت‌ها در بازار طلا خواهیم بود.

سکه در یک قدمی کانال ۱۲میلیون

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا در پایان به قیمت‌های آخرین روز هفته هم اشاره کرد و گفت: در بازار روز پنجشنبه، سکه امامی با قیمت ۱۱میلیون و ۹۵۰هزار و سکه طرح قدیم در سطح ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان به معاملات هفته گذشته پایان داد؛ ضمن اینکه حباب سکه هم تا پایان هفته حدود ۵۰۰هزار تومان بود.

او اضافه کرد: همچنین قیمت نیم سکه هم به شش میلیون و ۱۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی هم به دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان افزایش یافت؛ در آخرین روز معاملات بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار هم به پنج میلیون و ۴۵هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۶۴هزار تومان رسید.