۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد یک درصدی نفت به دنبال محدودیت عرضه آمریکا / تاریک شدن چشم‌ انداز اقتصادی چین عامل تاثیرگذار بر بازارها

۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۵۵
کد خبر: 564391
رشد یک درصدی نفت به دنبال محدودیت عرضه آمریکا / تاریک شدن چشم‌ انداز اقتصادی چین عامل تاثیرگذار بر بازارها

از آنجا که همچنان کاهش عرضه از سمت آمریکا پس از وقوع طوفان و خسارات ناشی از آن همچنان وجود دارد، قیمت نفت روند صعودی در پیش گرفت.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، در حالی که تحلیلگران به محدودیت عرضه ایالات متحده اشاره می‌کنند، قیمت نفت روز سه‌شنبه افزایش یافت. از طرفی، بازارهای جهانی تحت تاثیر احتمالی بحران اقتصادی چین که ناشی از مشکلات ایجاد شده برای گروه املاک و مستغلات اورگراند بوده، قرار گرفته است.

معاملات آتی نفت خام برنت که روز دوشنبه 2درصد سقوط کرده بود، 95سنت معادل 1.3درصد افزایش یافته و به 74دلار و 87سنت در هر بشکه رسید.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا که در اواخر روز سه‌شنبه منقضی می‌شود، به دنبال سقوط 2.3درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، با 91سنت معادل 1.3درصد رشد، به قیمت 71دلار و 20سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

تحلیلگران ANZ اذعان داشتند که به دلیل افزایش قیمت گاز و زغال‌سنگ و تعطیلی طولانی مدت در خلیج مکزیک پس از طوفان آیدا که به معنی عرضه کمتر است، خدمات عمومی جهانی به نفت کوره تمایل پیدا می‌کند.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی اظهار کردند: "در حالی که کند شدن رشد اقتصادی چین و عدم قطعیت در خصوص برنامه زمان‌بندی تسهیل سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده بر روند بازار تاثیر می‌گذارد، سایر تحولات هنوز باعث افزایش قیمت نفت می‌شود."

با این حال، سرمایه‌گذاران در دارایی‌های مالی تحت تاثیر عواقب شرکت بدهکار اورگراند (Evergrande) و تهدید برای تغییرات شدیدتر بازار در بلندمدت قرار گرفته‌اند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA خاطرنشان کرد، مشکلات اورگراند، چشم‌انداز اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان را تهدید می‌کند و باعث می‌شود برخی از سرمایه‌گذاران چشم‌انداز رشد چین و اینکه آیا سرمایه‌گذاری در آن امن است یا خیر را زیر سوال ببرند.

در حالی که این دیدگاه درباره وضعیت اقتصادی چین بر بازارها تاثیر می‌گذارد، انتظار می‌رود که فدرال رزرو آغاز به تسهیل سیاست‌های پولی کند. این موضوع باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران نسبت به دارایی‌های پرریسک مانند نفت، محتاط‌تر باشند.