۰ نفر

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛

درباره برنامه هسته ای ایران نگران نیستیم / ایران باید به جهان درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود اطمینان دهد

۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۱۸
کد خبر: 564050
درباره برنامه هسته ای ایران نگران نیستیم / ایران باید به جهان درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود اطمینان دهد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از گفتگو‌های سازنده و رسیدگی به موضوع برنامه هسته‌ای ایران در نشست عمومی این آژانس در وین خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سخنانی در آغاز نشست عمومی این آژانس در وین، پایتخت اتریش  ابراز امیدواری کرد که بتوان در این نشست به مسئله فوری برنامه هسته‌ای ایران برای اطمینان خاطر جهانیان پرداخته شود.

گروسی در ادامه اظهارات خود افزود: «ما تلاش می‌کنیم تا به جهان تضمین دهیم که هیچ جای نگرانی در مورد برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد.»

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین خاطر نشان کرد: «ما راه را برای تلاش‌های دیپلماتیک مورد نیاز برای دستیابی به وضعیت رضایت بخش برای برنامه هسته‌ای ایران هموار می‌کنیم.»

او در ادامه ادعا کرد که ایران باید به جهان درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود اطمینان دهد.

گفتنی است که شنبه هفته گذشته «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به تهران سفر و درباره احیای برنامه جامع اقدام مشترک با «محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی ایران مذاکره کرد و بعد از آن دو طرف از حصول توافق میانشان خبر دادند.  

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه به مسئله برنامه هسته ای کره شمالی پرداخت و گفت: برنامه هسته‌ای کره شمالی با تمام ظرفیت و توان در زمینه کار بر روی جداسازی پلوتونیوم، غنی سازی اورانیوم و سایر فعالیت‌ها درحال پیشرفت است.

گروسی ماه گذشته ادعا کرده بود ظاهرا پیونگ یانگ کار بر روی راکتور هسته‌ای را از سر گرفته است تا پلوتونیوم برای سلاح‌های هسته‌ای تولید کند.

شصت‌و پنجمین نشست عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با حضور نمایندگان، سفرا و مقامات ارشد ۱۷۱ کشور در وین، پایتخت اتریش آغاز شد.در این نشست پنج روزه که تا جمعه ادامه دارد بررسی راهکار‌های تقویت فعالیت‌های آژانس در حوزه علوم و ایمنی هسته‌ای، گزارش سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی، گزارش امنیت هسته ای، همه گیری ویروس کرونا و کاربرد موافقتنامه جامع پادمانی در غرب آسیا از جمله موضوعاتی است که در دستور کار این نشست چند روزه قرار دارد.

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران ریاست هیات ایران را در این نشست عمومی برعهده دارد.