۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش مصرف برق بیت کوین نسبت به سال گذشته / استخراج بیت کوین به اندازه پاکستان برق مصرف می کند

۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۴۹
کد خبر: 563744
افزایش مصرف برق بیت کوین نسبت به سال گذشته / استخراج بیت کوین به اندازه پاکستان برق مصرف می کند

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد با اینکه سال 2021 هنوز به پایان نرسیده، بیت‌کوین تا کنون بیش از سال گذشته برق مصرف کرده است.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ در حالی که نگرانی‌ها در خصوص مصرف انرژی بیت‌کوین زیاد است، تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که بیت‌کوین تا کنون بیشتر از کل سال گذشته برق مصرف کرده است.

افزایش مصرف برق بیت‌کوین

بر اساس گزارش بلومبرگ، گفته می‌شود که این شبکه در سال 2020 حدود 67تراوات ساعت برق مصرف کرده و کل مصرف آن در سال 2021، از این میزان فراتر رفته است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که بیت‌کوین تا پایان سال، 91تراوات ساعت برق استفاده خواهد کرد که با میزان برق مصرفی پاکستان برابر خواهد بود. همچنین بر اساس داده‌های دیگر، انتظار می‌رود میزان آن حتی به 95تراوات ساعت نیز برسد.

با این حال، این رقم در نوسان است. اتفاقاتی مانند سرکوب استخراج بیت‌کوین در چین در اوایل سال جاری باعث شد که مقدار زیادی از قدرت هش بیت‌کوین کاهش یابد و از 141تراوات ساعت در ماه می، به 68تراوات ساعت در ماه جولای برسد.

به طور کلی، با افزایش قیمت بیت‌کوین، افزایش مصرف برق نیز انتظار می‌رود. استخراج، که پرهزینه‌ترین جنبه شبکه بیت‌کوین به شمار می‌رود، به طور مرتب به افرادی که بیشترین انرژی را با استخراج بیت‌کوین جدید مصرف می‌کند، پاداش می‌دهد.

همانطور که در گزارش اشاره شده، بنابراین استخراج با افزایش ارزش بیت‌کوین سودآورتر می‌شود و باعث مصرف انرژی بیشتری در شبکه می‌شود.

آیا استفاده از انرژی بیت‌کوین یک مشکل اساسی است؟

بسیاری اشتباه می‌کنند که افزایش مصرف برق را با آسیب‌های زیست محیطی برابر می‌دانند، اما این موضوع لزوما در مورد بیت‌کوین صدق نمی‌کند.

داده‌های ماه جولای نشان می‌دهد پس از اینکه ایلان ماسک در ماه می نگرانی‌هایی در مورد انتشار کربن توسط بیت‌کوین ایجاد کرد، میزان آن در ماه جولای به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. 

این موضوع عمدتا به دلیل خروج حداکثری قدرت هش از چین، یک کشور معدنی متکی به زغال‌سنگ، و انتقال آن به مکان‌هایی با انرژی‌های تجدیدپذیر و ارزان‌تر مانند تگزاس است.

علاوه بر این، کنفرانس "بی-ورد" در ماه جولای دیدگاه‌هایی ارائه کرد که نشان می‌داد استخراج بیت‌کوین نسبتا همیشه تجدیدپذیر بوده است. ارقام ارائه شده، استفاده 34 تا 46درصدی انرژی در این شبکه را نشان می‌دهد، در حالی که مسئول 0.1درصد انتشار جهانی دی‌اکسیدکربن است.

حتی ایلان ماسک در آن زمان اذعان داشت که استخراج بیت‌کوین در حال حاضر بیشتر در جهت منابع تجدیدپذیر حرکت می‌کند و در نتیجه، احتمالا پذیرش این رمزارز را برای خرید خودروهای تسلا ادامه خواهد داد.