۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۷شهریور / معامله گران در انتظار شوک جدید

۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۳۵
کد خبر: 563084
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۷شهریور / معامله گران در انتظار شوک جدید

طی هفته گذشته مجموع اخبار سیاسی مثبت منجر به روند نزولی بازار ارز شد و حالا نوسان چند روزه دلار در محدوده ۲۷۳۰۰ تا ۲۷۵۰۰تومان نشان می‌دهد که اثر سیگنال‌های قبلی تخلیه شده و معامله‌گران منتظر موج جدیدی برای حرکت بعدی خود هستند.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ با پایین آمدن انتظارات تورمی نسبت به احتمال صدور قطعنامه ضد‌ایرانی در شورای حکام و امید به برگزاری مذاکرات پس از دیدار اسلامی و گروسی، دلار وارد مسیر نزولی شد و با فاصله گرفتن از مرز ۲۸هزار تومان به سطح ۲۶۹۰۰تومان کاهش یافت؛ اگرچه با تخلیه اثر این موضوع بازار دوباره گام در مسیر صعودی برداشت اما تا پایان هفته تحت تاثیر خبر تصمیم آمریکا برای برداشتن تحریم‌های مغایر با برجام به بالاتر از ۲۷۵۰۰تومان تجاوز نکرد.

حالا باتوجه به اخبار منتشر شده و احتمال بالای ازسرگیری مذاکرات در آینده نزدیک، جو احتیاطی به بازار برگشته و معامله‌گران در خرید و فروش‌های خود بی‌گدار به آب نمی‌زنند و نگرانی از ریزش قیمت دلار با شروع مذاکرات باعث شده حجم خرید‌ها نسبت به هفته‌های قبل کم شود.

از طرفی به زودی رییس کل بانک مرکزی هم انتخاب خواهد شد و از آنجا که معامله‌گران انتظار دارند تحت تاثیر جو این موضوع دلار با کاهش قیمت مواجه شود، فعلا سراغ معاملات سنگین نمی‌روند و در چنین شرایطی به نوسان‌گیری روزانه بسنده می‌کنند.

ضمن اینکه امروز نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از پایان بررسی مسائل مرتبط با ایران در نشست کنونی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داده و اعلام کرده که اعضا خواستار از سرگیری گفت‌و‌گوهای وین هستند.

به این ترتیب فعلا دامنه نوسان بازار ارز و فشار‌ها برای بالا بردن قیمت دلار کاهش یافته و روند معاملات پشت خطی هم نشان می‌دهد که انتظارات تورمی فروکش کرده؛ لذا طبق پیش‌بینی‌ فعالان بازار ارز، تا زمانی که خبر سیاسی منفی یا مثبتی درمورد برجام منتشر نشود دلار همین محدوده را حفظ خواهد کرد.