۰ نفر

نماینده سازمان جهانی بهداشت؛

ایران تمام هزینه سهم کواکس را پرداخته است

۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۲۶
کد خبر: 556384
ایران تمام هزینه سهم کواکس را پرداخته است

نماینده مقیم سازمان جهانی بهداشت در ایران: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که تمام هزینه سهم خود از سبد واکسن کواکس را پرداخت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداو سیما، جعفر حسین در حاشیه دیدار از مرکز واکسیناسیون ایران مال تهران گفت: ایران 16 میلیون و 800 هزار دُز واکسن از سبد کواکس خریداری کرده است.
وی افزود: به سبب برخی مشکلات همچون شیوع بیماری کرونا در جهان و محدودیت تولید واکسن، همچنین تحریم‌ها و مباحث سیاسی میزان کمی از این سهم به ایران ارسال شده است.
آقای دکتر جعفر حسین گفت: تاکنون 5 میلیون و 800 هزار دُز واکسن از سهم کواکس ایران وارد کشور شده است که شامل واکسن‌های اهدایی ژاپن است.
وی اضافه کرد: مذاکرات و تلاش برای تأمین مابقی واکسن سهم ایران از سبد کواکس ادامه دارد و احتمالاً از کره جنوبی و تعداد دیگری از کشور‌ها تأمین خواهد شد.
نماینده مقیم سازمان جهانی بهداشت در ایران ابراز امیدواری کرد تا در هفته‌های آینده بخش دیگری از واکسن سهم ایران از سبد کواکس وارد ایران شود.
این پزشک شاغل در سازمان جهانی بهداشت گفت: واکسن به هیچ وجه از ابتلا به بیماری پیشگیری نمی‌کند و تنها موجب کاهش شدت بیماری و آمار مرگ و میر می‌شود.
 وی افزود: به منظور پیشگیری از سرایت کرونا همچنان باید شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت و از ماسک استفاده شود، فاصله گذاری اجتماعی رعایت و دست‌ها به صورت مرتب شستشو شود.