۰ نفر

رییس سازمان اداری و استخدامی:

اجرای مرحله دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری آغاز شد

۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱
کد خبر: 298820
اجرای مرحله دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری آغاز شد

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: اجرای مرحله دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری چهارشنبه گذشته از سوی رییس جمهوری ابلاغ و از امروز به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «جمشید انصاری» روز شنبه در چهاردهمین جشنواره شهید رجایی افزود: مرحله اول برنامه جامع اصلاح نظام اداری در سال 93 به تصویب هیات وزیران رسید و از ابتدای سال 94 تا پایان سال 96 عملیاتی شد.

وی تاکید کرد: این برنامه جامع در قالب اهداف و راهبردهای مصوب بر اساس هشت برنامه اجرایی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مرحله دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری علاوه بر هشت برنامه دو برنامه دیگر در زمینه ارتقا سرمایه اجتماعی و مبارزه با فساد جزء شاخص های مورد نظر قرار گرفت.

معاون رییس جمهوری اظهارداشت: ارتقا سرمایه اجتماعی دولت یعنی افزایش اعتماد عمومی مردم به نهاد دولت است که به عنوان هدف اصلی در برنامه های راهبردی پیش بینی شده است.

انصاری گفت: در زمینه صیانت از حقوق شهروندی نیز در نظام اداری به عنوان برنامه مستقل در نظر گرفته شده و از طریق آموزش به مدیران و کارکنان و مردم از طریق همکاری با رسانه ها حتی آشنایی با حقوق فرد در نظام اداری در دستور جددی کارگزاران قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: توانمند سازی نیروی انسانی دولت و کارکنان، مدیران و انتخاب و تربیت مدیران آینده برای کشور از دیگر شاخص های در نظر گرفته شده در این برنامه است و همچنین توجه به تصدی مدیریت زنان وجوانان و ارتقاء آن به 30 درصد تا پایان برنامه ششم توسعه به عنوان اهداف کمی در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور یادآور شد: مجموعه برنامه اصلاح نظام اداری حجم قابل توجهی از لوایح است که دولت باید تقدیم مجلس شورای اسلامی کند و در این زمینه همراهی و مساعدت مجلس شورای اسلامی را می طلبد.

انصاری خاطرنشان کرد: دستگاه هایی که در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند در زمینه عمومی و تخصصی و براساس شاخص و وظایف و ماموریتی دارند جمع بندی و از سوی معاون اول رییس جمهوری و رییس جمهوری ارزیابی و انتخاب شدند.

چهاردهمین جشنواره شهید رجایی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت به مردم امروز با شعار «شفافیت و حکمرانی خوب در سایه توسعه مشارکت مردم، ارتقا سلامت اداری و توسعه دولت الکترونیک» در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم از 14 دستگاه برتر در سطح ملی و دستگاه‌های اجرایی به عنوان سازمان‌های برگزیده چهاردهمین جشنواره شهید رجایی تقدیر شد.