۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی:

سقف اجاره‌بها تا نیمه خرداد ابلاغ می شود

۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸
کد خبر: 844420
سقف اجاره‌بها تا نیمه خرداد ابلاغ می شود

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سقف اجاره‌بها تا نیمه خرداد تعیین و ابلاغ می شود گفت: در دو ماه اخیر وضعیت تسهیلات دهی از سوی بانک ها خوب نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ مهرداد بذرپاش در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های مسکن مهر مهستان و پردیس از تعیین و ابلاغ سقف اجاره‌بها در نیمه خرداد خبر داد و گفت: تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد.

تعیین سقف اجاره بها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد

بذرپاش تاکید کرد: پیش از این هیچ ابزاری برای کنترل بازار اجاره مسکن نداشتیم که خوشبختانه با قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بها می توانیم از قشر مستاجران حمایت های خوبی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در دو ماه اخیر وضعیت تسهیلات دهی از سوی بانک ها خوب نیست ادامه داد: با وجود آنکه سال گذشته وضعیت پرداخت تسهیلات نسبت به سال ۱۴۰۱ بهتر بود، اما هنوز در این بخش با مشکلاتی مواجه هستیم.

طی دو ماه اخیر نیز وضعیت تسهیلات دهی خوب نیست

وی افزود: طی دو ماه اخیر نیز وضعیت تسهیلات دهی خوب نیست بنابراین با همکاری بانک مرکزی به دنبال تسریع در روند تسهیلات دهی نهضت ملی مسکن هستیم.

بذرپاش در پاسخ به این پرسش که چه تعداد مسکن مهر باقیمانده تحویل متقاضیان می شود؟ گفت: در برنامه است تا پایان امسال و حداکثر تا اواسط سال آینده واحدهای باقی مانده مسکن مهر تحویل داده شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در جلسه هفدهم شورای عالی مسکن که به ریاست آقای مخبر برگزار شد در برنامه قرار گرفت تا از طریق بانک مرکزی عملیات تزریق مالی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام شود و پروژه‌ها متوقف نشود.

وی گفت: بخشی از منابع مالی برای تولید مسکن اختصاص به واحدهای مسکن مهر داشت که با تحویل این واحدها تمرکز بیشتری بر روی تکمیل واحدهای مسکن مهر خواهیم داشت.

بذرپاش با تاکید بر اینکه توقف پروژه‌های نهضت ملی مسکن خط قرمز ما است ادامه داد: تاکنون دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده که از این تعداد بیش از ۵۵۰ هزار واحد مسکن تکمیل و تحویل متقاضیان شد.

وی ادامه داد: در شهرهای جدید که یکی از کانون‌های جمعیتی واحدهای مسکونی مهر به شمار می‌رود تمرکز ویژه داریم. در حال حاضر در پردیس تعداد محدودی باقی مانده و هم اکنون در این شهر از حالت بحران خارج شده‌ایم.

وی گفت: در مهستان نیز ۱۱ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده بود که با افتتاح واحدهای مسکن مهر طی امروز به تعداد ۱۰ هزار واحد، یک هزار واحد باقی می‌ماند که تلاش می‌کنیم در ماه‌های آینده تکمیل و تحویل داده شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، واحدهای مسکونی مهر در شهر جدید پرند نیز تقریبا به اتمام رسیده است. همچنین در شهرهای جدید گلبهار، فولاد شهر و تعداد دیگری از شهرهای جدید واحدهای کمی باقی مانده است که به زودی تکمیل و تحویل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha