۰ نفر

سورپرایز بزرگ سامسونگ برای گلکسی اس ۲۶

۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۵
کد خبر: 844413
سورپرایز بزرگ سامسونگ برای گلکسی اس ۲۶

جزئیات فاش شده از گوشی گلکسی اس ٢۶ نشان می‌دهند که سامسونگ به‌دنبال سورپرایز بزرگی در قلب تپنده Galaxy S۲۶ است!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، غول فناوری کره جنوبی، سامسونگ گفته می‌شود که در حال آماده شدن برای یک جهش استراتژیک و قابل توجه در فناوری پردازنده‌های تلفن همراه است.

به گفته منابع مختلف، سامسونگ در حال توسعه یک پردازنده جدید برای گوشی‌های پرچمدار آینده خود با اسم رمز Thetis است. این نخستین تراشه‌ تولید شده با استفاده از فرآیند ساخت ۲ نانومتری این شرکت خواهد بود. بنابراین احتمالا سامسونگ سورپرایزهای بزرگی را برای گلکسی اس ۲۶ در نظر گرفته و در بخش پردازنده احتمالاً شاهد چیپست فوق‌العاده‌ای با نام اگزینوس ۲۶۰۰ خواهیم بود.

پیش‌بینی‌های افراد مختلف نیز این موضوع را تایید کرده و گفته شده که اوایل سال ۲۰۲۶، زمان ظهور این تراشه خواهد بود.

سورپرایز بزرگ سامسونگ برای گلکسی اس ۲۶

اطلاعات دیگری نیز در مورد این تراشه در اخبار تکنولوژی منتشر شده که در ادامه این مطلب می‌توانید مطالعه کنید.

پردازنده گلکسی اس ۲۶ سامسونگ؛ برگ برنده سامسونگ

سورپرایز بزرگ سامسونگ برای گلکسی اس ۲۶

استفاده از اسم رمز تتیس که به الهه دریای یونان اشاره دارد، می‌تواند نماد دوران جدیدی از عملکرد تراشه برای سامسونگ باشد.

فناوری ساخت ۲ نانومتری نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در تراکم ترانزیستور است که به‌طور بالقوه می‌تواند منجر به بهبود بازدهی و عملکرد کلی در مقایسه با تراشه‌های امروزی شود.
اگزینوس ۲۶۰۰ احتمالا اولین پردازنده سامسونگ خواهد بود که با استفاده از همین فناوری ساخت ۲ نانومتری تولید می‌شود و توانایی به چالش کشیدن پردازنده‌های سری M و A اپل را دارد.

در مورد این که آیا گوشی Galaxy S۲۶ در تمام نقاط جهان با چیپست Exynos ۲۶۰۰ عرضه می‌شود یا خیر، مطمئن نیستیم. چرا که برخی منابع ادعا می‌کنند احتمال عرضه آن با پردازنده اسنپدراگون ٨ نسل ۵ در برخی مناطق مانند آمریکا و چین وجود دارد.

پردازش گرافیکی جذاب اگزینوس ۲۶۰۰ حرف‌هایی برای گفتن دارد

یکی دیگر از گزارش‌های جذاب در مورد اگزینوس ۲۶۰۰ به پتانسیل سامسونگ برای معرفی واحد پردازش گرافیکی طراحی شده خود (GPU) اشاره کرده و نشان می‌دهد که احتمالا دیگر در اگزینوس ۲۶۰۰ خبری از پردازنده‌های گرافیکی AMD نخواهد بود.
اگر این گزارش‌ها صحت داشته باشند، سامسونگ گام بزرگی را به سوی توسعه کامل پردازنده‌های موبایلی با عملکرد بالا توسط خودش برداشته که می‌تواند اوضاع را برای رقبا سخت‌تر کند.

در طرف دیگر هم پیش‌بینی می‌شود که اپل تا سپتامبر ۲۰۲۵ از تراشه ۲ نانومتری در آیفون ۱۷ رونمایی خواهد کرد و بنابراین در سال ۲۰۲۶ می‌توانیم شاهد رقابت سنگین تراشه‌های ۲ نانومتری اپل و سامسونگ باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha