۰ نفر

5 کتاب تاریخی جذاب مناسب هدیه دادن

۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۹
کد خبر: 844386
5 کتاب تاریخی جذاب مناسب هدیه دادن

اگر قصد خرید کتاب تاریخی دارید ولی نمی‌دانید چه کتابی با چه عنوانی را انتخاب کنید، ما در این مطلب چند نمونه را به شما معرفی کرده‌ایم.

اگر شما هم فکر می‌کنید که بهترین هدیه برای مناسبت‌های مختلف به عزیزان و نزدیکان‌تان کتاب است، به شما تبریک می‌گوییم، چراکه کتاب، القای دانشی ارزشمند و هدیه‌ای بدون تاریخ مصرف است.

در میان موضوعات مختلف، کتاب‌های تاریخی که تلفیقی از تجربه، خاطره و بازگوکننده وقایع مهم در گذشته هستند، می‌توانند بهترین انتخاب باشند. در این مطلب چند مورد از بهترین کتاب‌ها با محتوای تاریخی را به شما معرفی کرده‌ایم.

رمان تاریخی پاچینو (Pachinko)

این کتاب یکی از بهترین آثار مین جین لی در حوزه رمان و داستان‌نویسی است. کتاب پاچینکو که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، داستان دختری وفادار و سخت‌کوش به‌نام سونجا است که در دهه‌های اول سال ۱۹۰۰ میلادی عاشق مردی می‌شود.

در طی این داستان سونجای وفادار به‌دلیل‌ اینکه این مرد ازدواج کرده است و همسر دارد، به پیشنهاد ازدواج مردی مریض‌احوال و ژاپنی که از سواحلی در نزدیکی خانه سونجا عبور می‌کرده است، پاسخ مثبت می‌دهد. نویسنده در این کتاب با قلمی زیبا و روان لحظات دراماتیک این دختر را به‌خوبی برای خواننده نقل می‌کند.

پاچینکو، داستانی حماسی‌گونه برای نقل جدال بین وفاداری، جاه‌طلبی، عشق و وفداکاری بین ۴ نسل است. از افتخارات این کتاب این است که نامزد جایزه بهترین داستان تاریخی گودریدز، پرفروش‌ترین کتاب در نیویورک تایمز برای یک بازه زمانی و نامزد نهایی جایزه ملی کتاب آمریکا بوده است.

کتاب سرگذشت پادشاهان زن

5 کتاب تاریخی جذاب مناسب هدیه دادن

کتاب سرگذشت پادشاهان زن، شما را با تمدن‌های مختلف آشنا می‌کند. در این کتاب که محتوایی ارزشمند درباره شیوه حکم‌فرمایی بانوان دارد و اتفاقات حین حکومت آن‌ها را نقل کرده است، شما به‌خوبی با ارزش و قدرت زنان آشنا می‌شوید.

طبق نوشته این نویسنده، زنان در ایران باستان به‌قدری ارج و قدرت داشته‌اند که می‌توانستند بر تخت پادشاهی بنشینند و حکومت کنند. نکته جالب این است که بعداز پادشاهان زن، تنها فرزند دختر آن‌ها پادشاهی را به ارث می‌برد. خرید کتاب با چنین محتوای ارزشمندی و هدیه‌دادن آن به دیگران، به‌طور قطع باعث انتقال فرهنگ و آگاهی بیشتر افراد می‌شود.

عباس سلیمانی، نگارنده این اثر، ماجراهایی را به زیبایی و قلمی شیوا شرح داده که کمتر کسی از آن‌ها خبر دارد. در این کتاب تفاوت چشم‌گیر و برتری مردمان ایران باستان ازنظر اندیشه و روش زندگی، نسبت به تمدن‌های دیگر نمایان شده است.

این نویسنده با استناد به دیگر کتاب‌ها و وقایع تاریخی، از زنی قدرتمند به‌نام ایران‌بان یاد می‌کند که اولین پادشاه زن در تاریخ ایران بوده است. در بخش‌های مختلف این کتاب داستان‌ها و وقایعی که در شهر سیلک، مقر پادشاهی ایران‌بان و اتفاقات این شهر رخ‌داده، نوشته شده است. کتاب سرگذشت پادشاهان زن در سال ۱۳۹۶ توسط انتشارات طلایه، با ۲۶۴ صفحه چاپ شده است.

رمان تاریخی ستون‌های زمین (The Pillars of the Earth)

این کتاب در قالب داستان، وقایع رخ‌داده در قرن ۱۲ در انگلستان قرون وسطی را نقل کرده است. شخصیت‌های جذاب و توصیف زیبا و مهیج جنگ‌ها، صومعه‌ها، ویرانی شهرهای محصورشده و قلعه‌ها در این رمان، ذهن مخاطب را تا مدت‌ها درگیر می‌کند. نویسنده خلاق این اثر، کن فالت با قلمی زیبا و منحصربه‌فرد عشق را در کنار زندگی در هم‌ تنیده و سختی‌های آن روزگار در انگلستان به بهترین شکل ممکن به قلم کشیده است.

این کتاب که در سال ۱۹۸۹ منتشر شده، به‌عنوان پرفروش‌ترین اثر کن فالت، توانسته مخاطبان و منتقدان زیادی را جذب داستان‌های حیرت‌انگیز و مهیج کند. خرید کتاب ستون‌های زمین به علاقه‌مندان رمان‌های تاریخی با محتوای پیچیده توصیه می‌شود.

کتاب صداهایی از چرنوبیل

5 کتاب تاریخی جذاب مناسب هدیه دادن

کتاب صداهایی از چرنوبیل (Voices from Chernobyl) با بیانی دردآلود و با استناد به گفته‌های حاضرین در این رویداد فاجعه‌بار، درد و رنجی که مردم حین این اتفاق متحمل شده‌اند را نشان داده است. نویسنده کتاب، سوتلانا آلکسویچ (Svetlana Alexievich) با ۵۰۰ نفر از کسانی که در زمان این فاجعه اتمی حضور داشته‌اند، گفت‌وگو کرده است. تقریبا از بیشتر اقشار جامعه مانند سیاست‌مداران، آتش‌نشانان، فیزیک‌دان‌ها و مردم عادی خاطرات و گفته‌هایی در این کتاب وجود دارد که درباره نحوه مواجهه مردم و تاثیر مخربی که این فاجعه بر روان آن‌ها گذاشته است، صحبت می‌شود.

این نویسنده بلاروسی که موفق به دریافت جایزه نوبل هم شده است، علاقه زیادی به نوشتن داشت و ابتدا کار خود را با روزنامه‌نگاری آغاز کرد. او پس‌از امتحان‌کردن سبک‌های مختلف ادبی، متوجه شد که نوشتن وقایع و مستند برایش هیجان‌آورتر خواهد بود. این کتاب برای اولین‌بار در سال ۱۳۹۴ توسط حدیث حسینی در انتشارات کوله‌پشتی به چاپ رسید.

بعداز آن در سال ۱۳۹۵، شهرام همت زاده در انتشارات نیستان، کتاب را با عنوان زمرمه‌های چرنوبیل ترجمه و منتشر کرد. نازلی اصغرزاده زاره دیگر مترجم این کتاب، “صداهایی از چرنوبیل، تاریخ شفاهی یک فاجعه‌ی اتمی” را عنوان آن قرار داد و در انتشارات مروارید به چاپ رساند.

کتاب راه های ابریشم

اگر قصد شما از خرید کتاب‌های تاریخی، آشنایی با وقایع و رخ‌دادهای مهم داخل کشور است، می‌توانید کتاب راه‌ های ابریشم را تهیه کنید. این کتاب از پرفروش‌ترین آثار انتشارات ققنوس است که به زیبایی اتفاقاتی را که در مسیر جاده ابریشم رخ‌ داده است، بیان می‌کند. در کنار این ماجراها، نویسنده، خاورمیانه و تمدن‌های آن را نیز به مخاطب می‌شناساند.

محتوای کتاب راه ابریشم درباره تحولات، انتقال فرهنگ‌ از غرب به شرق و برعکس، داد و ستدها، تجارت‌ها و تاثیر آن‌ها بر زندگی مردم آن زمان است.

کتاب‌های تاریخی را از کجا بخریم؟

اگر شما هم دغدغه پیداکردن کتاب‌های باارزش تاریخی و کتاب‌هایی که در این مطلب معرفی شدند را دارید، می‌توانید سری به سایت دیجی‌کالا بزنید. برای خرید کتاب تاریخی دیگر نیازی نیست به کتاب‌فروشی‌ها بروید، بلکه در این سایت می‌توانید تنوع بسیار زیادی از کتاب‌ها را پیدا کنید.

با خرید کتاب تاریخی از این مجموعه در کمترین زمان ممکن، کتاب به‌دست‌تان می‌رسد. همچنین اگر قصد هدیه‌دادن آن را دارید، می‌توانید به‌جای آدرس خودتان، آدرس شخصی که می‌خواهید کتاب را به او هدیه بدهید، وارد کنید.

جمع‌بندی

هدیه‌دادن کتاب به دیگران کار بسیار زیبا و پسندیده‌ای است، اما انتخاب کتابی که متناسب با علایق و روحیات افراد باشد، کار چندان ساده‌ای نیست. اگر می‌خواهید کتابی با محتوای تاریخی و داستان‌گونه خریداری کنید، نمونه‌هایی که در این مطلب معرفی شدند، می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

اگر کتاب مد نظرتان را انتخاب کردید با مراجعه به سایت دیجی‌کالا این امکان را دارید که بعداز اطلاع از قیمت، به‌صورت غیرحضوری آن را خریداری کنید.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha