۰ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

افت ۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی/ اکثر خودروها فعلا مشتری ندارند

۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۵
کد خبر: 844234
افت ۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی/ اکثر خودروها فعلا مشتری ندارند

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: نه سانحه اخیر برای رئیس‌جمهور و نه واردات، هیچ کدام بر بازار خودرو تاثیری نداشته است، بلکه صرفا نوسانات دلار باعث کاهش اندک قیمت خودروهای داخلی در چند روز گذشته شده است.

اقتصادآنلاین – فاطمه جوادی: اسد کرمی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در مورد وضعیت بازار خودرو به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: بازار خودرو همچنان در رکود است، اما با نوسانات قیمت ارز که کاهشی بوده و دلار به ۵۷ هزار تومان رسیده است، قیمت خودروهای داخلی ۵ تا ۶ درصد افت داشته است.

کرمی درخصوص تاثیر حوادث اخیر بر وضعیت بازار خودرو گفت: نه سانحه اخیر برای رئیس‌جمهور و نه واردات، هیچ کدام بر بازار خودرو تاثیری نداشته است، صرفا نوسانات دلار باعث کاهش اندک قیمت خودروهای داخلی در چند روز گذشته شده است.

وی افزود: ماشین‌هایی که در بازار پرطرفدار هستند مانند ۲۰۶ و پرشیا بیشتر خودشان را در بازار خودرو نشان می‌دهند و سریع نوسانات روی قیمت آنها تاثیر می‌گذارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در پاسخ به این سوال که آیا خرید و فروش در بازار انجام می‌شود، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: خودرو اصلا مشتری ندارد و این مربوط به این روزها نیست، از شب عید و قبل تر از آن بازار خودرو واقعا قفل شده است و هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

کرمی گفت: بازار باید یک ثباتی داشته باشد تا مردم بدانند اگر می‌خواهند خرید کنند، فردا روز حرف جدیدی مطرح نمی‌شود تا قیمت‌ها افت پیدا کند و متضرر شوند.

وی توضیح داد: وقتی هر چیزی سر جای خودش باشد و روال عادی داشته باشد، بازار کم کم حالت خودش را حفظ می‌کند، اما اگر قرار باشد وزارت صمت یک چیز بگوید و دلار هم مداوم در نوسان باشد، بازار بی ثبات می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، هیچ آثاری از احتمال رونق در بازار خودرو مشاهده نمی‌شود.

کرمی می‌گوید: نمایشگاه‌های خودرویی که پروانه کسب دارند و سالم کار می‌کنند، همه به این وضعیت معترض هستند، چرا که حتی هزینه مخارج ایاب و ذهاب و کارگرشان هم درنیامده است.

این مقام صنفی درخصوص تاثیر خودروهای وارداتی بر بازار نیز گفت: خودروهایی که وارد شده در تعداد محدود و لوآپشن هستند، همچنین قیمت این خودروها از قیمتی که قرار بوده داشته باشند بالاتر است و فکر نمی‌کنم در روند بازار خودرو تاثیرگذار باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین پور IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    الحمدالله ، باز هم شصت درصد گران کردن باید به قیمت واقعی خودش بر گردد.مثلان پراید باید یکصد میلیون باشد ،ام بی ام باید دوست میلیون باشد ، سمند باید دویست میلیون باشد خیلی گرانتر کردند .مردم قدرت خرید باید داشته باشند.