۰ نفر

تایید خودکار و هوشمند تراکنش در درگاه پرداخت نوین پال

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۶
کد خبر: 842763
تایید خودکار و هوشمند تراکنش در درگاه پرداخت نوین پال

فروشگاه‌های آنلاین ۶۲% از مشتریانی که تجربه پرداخت ناموفق داشتند را از دست می‌دهند"

به گزارش اقتصادآنلاین، از مهمترین چالش‌های کسب و کارهای آنلاین، انتخاب درگاه پرداخت مناسب و به حداکثر رساندن تراکنش‌های موفق کاربران با استانداردهای روز پرداخت می‌باشد به خصوص زمانیکه مشتری شما یک پرداخت موفق انجام داده و به هر دلیلی (مانند قطع شدن اینترنتِ کاربر) به سایت فروشگاه ارجاع داده نشده و در نتیجه تراکنش ناموفق و منجر به نارضایتی مشتریان و کاهش فروش می‌شود. در نوین پال اما ماجرا متفاوت است! با ویژگی تایید خودکار و هوشمند تراکنش (Auto Smart Verify) تراکنش‌های مشتریان با شروط شما تایید و به صورت ۱۰۰درصدی تعیین وضعیت می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با این سرویس با ما همراه باشید:

درگاه پرداخت آنلاین نوین پال در یک نگاه

نوین پال پرداخت‌یار رسمی شاپرک بانک مرکزی از سال ۱۳۹۸ بوده و در حوزه فینتک و ارائه زیرساخت‌ها و سرویس‌های مالی بانکی به کسب و کارهای آنلاین فعالیت می‌کند. این مجموعه تمامی نیازها در حوزه پرداخت را برای کسب و کارهای آنلاین با ارائه سرویس‌هایی نظیر درگاه پرداخت اینترنتی، هدایت هوشمند درگاه، سرویس تسهیم، استرداد وجه و سایر سرویس‌های متنوع تسهیل نموده و با پشتیبانی ۲۴ ساعته و استفاده همزمان از چندین PSP، بهترین کیفیت و پایداری را در حوزه پرداخت تضمین ‌می‌نماید.

تایید خودکار تراکنش چیست؟

فرض کنید به عنوان یک مشتری در حال خرید اینترنتی از یک فروشگاه آنلاین هستید و همه مراحل پرداخت را به درستی انجام داده و پول از حساب شما نیز کسر می‌شود اما یک مشکلی وجود دارد، فروشگاه از پرداخت شما مطلع نشده است، در نتیجه تراکنش را ناموفق اعلام نموده و شما باید ۷۲ ساعت کاری صبر کنید تا وجه پرداختی به حساب شما عودت داده شود!

این یکی از بزرگترین مشکلات حوزه پرداخت بوده و باعث نارضایتی و حتی انصراف مشتریان برای تلاش مجدد شده و طبق آخرین آمارهای رسمی باعث ریزش ۶۲ درصدی مشتریان شما خواهد شد. با فعال‌سازی تایید خودکار تراکنش در این سرویسِ پیشرفته‌ی نوین پال، می‌توانید این آمار را بدون نگرانی به صفر برسانید و در صورتی که کاربر یک پرداخت موفق انجام داده باشد ما آن را تایید و به شیوه‌های مختلف به فروشگاه اطلاع می‌دهیم:

فکت: " به طور میانگین ۵ درصد تراکنش‌ها در دنیا و بنا به آمار دقیق شاپرک حدود ۸% تراکنش‌ها در ایران با دلایل مختلف ناموفق می‌شوند مانند قطعی اینترنت کاربر، مشکل زیرساخت و دیتاسنتر، مشکل فروشگاه در دریافت نتیجه تراکنش و .."

  • تایید خودکار تراکنش: در صورت پرداخت موفق، تایید و به فروشگاه به صورت Push Transaction هر چند ثانیه و سایر شیوه‌ها مانند Inquiry یا استعلام، اطلاع‌رسانی می‌شود.

  • تایید هوشمند تراکنش: در صورتی که تراکنش با شروط اعلامی فروشگاه مطابقت داشته باشد مانند تطابق کدملی با دارنده کارت، یا پرداخت با کارت احراز شده فروشگاه، تایید می‌شود.

  • تایید توسط فروشگاه: در این روش، تراکنش در صورت پرداخت موفق و رعایت شروط بالا، از سمت نوین پال تایید شده ولی تعیین وضعیت نهایی منوط به تایید فروشگاه می‌باشد و در صورت عدم تایید توسط فروشگاه، تراکنش ناموفق و بلافاصله وجه پرداختی به پرداخت‌کننده برمی‌گردد.

  • تایید Lazy Method: وبسایت‌های حساس یا فروشگاه‌هایی که در ارائه کالا محدودیت دارند، می‌توانند از روش Lazy استفاده نمایند، که در آن تراکنش بلافاصله پس از پرداخت تایید نمی‌شود و تایید نهایی منوط به پردازش‌های خاص سیستمی می‌باشد، به طور مثال چنانچه موجودی کالای فروشگاه به اتمام رسیده باشد تراکنش ناموفق و وجه به حساب مشتری بازمی‌گردد.

این مطلب رپورتاژ است و توسط تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha