۰ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

دردسرهای تعطیلی تهران در روز پنجشنبه برای تجار/ با تعطیلی سراسری پنجشنبه متضرر می‌شدیم

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۹
کد خبر: 842337
دردسرهای تعطیلی تهران در روز پنجشنبه برای تجار/ با تعطیلی سراسری پنجشنبه متضرر می‌شدیم

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این که انتقال تعطیلی به شنبه، حتما تاثیر مثبتی بر روند فعالیت‌های تجاری خواهد داشت، گفت: اگر پنجشنبه در ایران تعطیل اعلام می‌شد، حتی در تجارت با عراق که رقم سنگینی با آنها معامله داریم دچار مشکل می‌شدیم.

محمدرضا غفراللهی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درخصوص تصویب تعطیلی شنبه‌ها توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی و واکنش های منفی برخی ائمه جمعه به آن، به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: تعطیلی پنجشنبه‌ها ضرر غیرقابل جبرانی را برجای می‌گذاشت و حالا با تعطیلی روز شنبه، یک روز تعطیلی ما با سایر کشورها به ویژه کشورهای همسایه مانند عراق و ترکیه که با آنها تبادلات تجاری بالایی داریم، مشترک می‌شود.

وی افزود: با تعطیلی پایتخت در روز پنجشنبه عملا خیلی از فعالیت‌ها متوقف می‌شود و افرادی که در زمینه واردات و صادرات فعال هستند دچار مشکل می‌شوند. مواردی مانند صدور گواهی مبدا که به سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت مربوط و نیاز بود که در تهران پیگیری شود به دلیل تعطیلی پنجشنبه متوقف می‌شد؛ با تصویب تعطیلی شنبه، ادارات روز پنجشنبه فعال خواهند بود که این موضوع در حوزه‌های مرتبط با تجارت خارجی قطعا موثر است.

غفرالهی ادامه داد: تفاوت روزهای تعطیل ما با دیگران و حتی تعطیلی پنجشنبه در تهران باعث اختلال در کار شرکت‌های بازرگانی، حمل‌ و نقل و لجستیک شده بود که با انتقال تعطیلی به شنبه، مشکلات مرتفع خواهد شد و حتما تاثیر مثبتی بر روند فعالیت‌های تجاری خواهد داشت.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران توضیح داد: با وجود این که مرز زمینی زیادی با عراق داریم، به دلیل این که روز شنبه در این کشور تعطیل رسمی است، با طرف عراقی عمدتا مشکل داشتیم، به اسم مرز باز بود، اما بارهای ترانزیتی که مثلا نیاز به آزمایش داشت معطل می ماند. اگر پنچشنبه در ایران تعطیل اعلام می‌شد، حتی در تجارت با عراق که رقم سنگینی با آنها معامله داریم دچار مشکل می‌شدیم.

این فعال اقتصادی گفت: با نوع تعطیلی که ما داریم، حتی حضور تجار خارجی هم در کشور دچار مشکل و عدم هماهنگی با دنیا مشهود بود، چرا که در ایران شنبه و یکشنبه روز کاری بود، اما در سایر کشورها تعطیل بود و به همین دلیل تاجر نمی‌توانست با دفتر مرکزی خود هماهنگی داشته باشد، از طرف دیگر پنجشنبه و جمعه در ایران شرکت‌ها و کارخانه‌ها تعطیل بودند و آنها نمی‌توانستند فعالیت مورد نظر خود را در این روزها انجام دهند و تک تک همین موارد سبب زیان شده بود که با تعطیلی شنبه بهبود می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha