۰ نفر

در مصاحبه با اقتصادآنلاین؛

طغیانی: امروز فرزین به مجلس می‌‎رود / کمبود رقم وام ازدواج را شورای پول و اعتبار تامین کند

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۳
کد خبر: 838251
طغیانی: امروز فرزین به مجلس می‌‎رود / کمبود رقم وام ازدواج را شورای پول و اعتبار تامین کند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز آقای فرزین، رییس بانک مرکزی برای صحبت با رییس چند کمیسیون‌ به مجلس می‌آید.

به گزارش اقتصادآنلاین، پرستو بهرامی راد؛ مهدی طغیانی، سخنگو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اقتصادآنلاین در خصوص مشکلات وام ازدواج در سال جدید گفت: ما هر سال نوبت‌های بیشتری را بویژه در سه ماه آخر سال داریم، چرا که یک عده‌ای وام نمی‎گیرند و می‌خواهند سال بعد با قیمت افزایش یافته وام دریافت کنند. بنابراین ما همیشه عده‌ای را در صف را داریم. 

وی در ادامه توضیح داد: مسئله بعدی این است که بحث کمبود منابع پیش‌بینی می‌شود. ما امثال پیش‌بینی کردیم که حدود ۳۰۰ میلیون تومان به هر نفر وام ازدواج تعلق بگیرد. اما در نهایت با احکام بررسی شده در هئیت نظارت مجمع تشخیص نظارت و شورای نگهبان عدد تعیین شده کاهش یافته است. فکر می‌کنم تا همان عدد پارسال کاهش یافته است. قاعدتاً با عدد افزایش یافته‌ ، الان به هر نفر افزایش رقم وام داریم، ولی کل رقمی که به این امر تعلق گرفته، کم خواهد شد. در این شرایط به هر حال عده‌ای در صف قرار می‌گیرند.  

طغیانی تصریح کرد: قرار است البته رقم کم شده را شورای پول و اعتبار تامین کند. در حقیقت ما ۳۰۰ میلیون برای هر نفر پیش‌بینی کرده بودیم و سالانه  حدود ۵۰۰ هزار ازدواج داریم. اگر هر زوج ۶۰۰ میلیون وام بخواهند، ۳۰۰ هزار میلیارد تومان (۳۰۰ همت) نیاز است. ولی الان با کاهش رقم کل وام کمبود برای تامین وام ازدواج در کل کشور وجود دارد. 

وی در مورد مشکلات سایت ثبت‌نام وام ازدواج گفت: مسائل اجرایی قابل برطرف شدن است. ما باید مسئله را کلان ببینیم، اگر سامانه مسئله‌اش حل شود و شروع پرداخت اتفاق افتاد، باید شرایط وام برای همه محیا شود. مسئولیت این را در مراحل پایانی بررسی قانون بودجه ۱۴۰۳ به شورای پول و اعتبار دادیم. یعنی شورای پول و اعتبار موظف است با بررسی منابع بانک‌ها نیازها را تامین بکند. امیدوارم با دستور آقای رییس جمهور شورای پول و اعتبار شرایط را محیا کند و بتوانیم مشکل را حل کنیم.

طغیانی در خصوص کارکرد ماه‌های اخیر بانک مرکزی گفت: من در بحث ارزی در صحن علنی انتقاداتم را اعلام کردم و معتقد هستم که ما سیاست گذاری اشتباهی داریم.

در نهایت سخنگو کمیسیون اقتصادی خبر داد: امروز آقای فرزین، رییس بانک مرکزی برای صحبت با رییس چند کمیسیون‌ به مجلس می‎آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha