۱ نفر

اختصاصی اقتصاد آنلاین؛

۶۹ درصد نیازهای وارداتی صنایع با دلار ۴۱ هزار تومانی تامین شد/ میانگین نرخ ارز تخصیصی به واردات ۳۷۵۰۰ تومان

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۵
کد خبر: 837645
۶۹ درصد نیازهای وارداتی صنایع با دلار ۴۱ هزار تومانی تامین شد/ میانگین نرخ ارز تخصیصی به واردات ۳۷۵۰۰ تومان

بانک مرکزی با تاکید بر اینکه در فروردین ۱۴۰۳، تامین ۶۹ درصد نیازهای وارداتی صنایع مختلف کشور با دلار ۴۱۰۰۰ هزار تومان (ارز نیمایی) صورت گرفته، به اقتصاد آنلاین اعلام کرد: ۲۷ درصد واردات که مربوط به کالاهای اساسی و دارو است، با نرخ دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و نیازهای بخش خدمات هم که حدود ۴ درصد است، با نرخ ۴۳ هزار تومان تامین شده است؛ به نحوی که میانگین وزنی ارز تامین شده نیز عدد ۳۷۵۰۰ تومان را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، بانک مرکزی با ارایه توضیحاتی به خبرنگار اقتصاد آنلاین اعلام کرد: بر اساس آمار موجود بانک مرکزی، در یک ماهه ابتدایی سال جاری ۲ میلیارد و ۷۷۲  میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

بر این اساس، طی فروردین ماه سال جاری، ۶۲۱ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شد که ۵۴۸ میلیون دلار آن بابت کالاهای اساسی و کشاورزی شامل اقلام گندم، دانه های روغنی نهاده های دامی بوده است.

طی این مدت تامین ۶۹ درصد نیازهای وارداتی صنایع مختلف کشور با دلار ۴۱۰۰۰ هزار تومان (ارز نیمایی) صورت گرفته که ۲۷ درصد واردات که مربوط به کالاهای اساسی و دارو است، با نرخ دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین می‌شود.

نیازهای بخش خدمات هم، که حدود ۴ درصد است، با نرخ ۴۳ هزار تومان تامین می‌شود.

میانگین وزنی ارز تامین شده نیز عدد  ۳۷۵۰۰ تومان را نشان می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha