۱ نفر

پروژه بزرگ اپل لو رفت!

۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۲:۰۰
کد خبر: 834338
پروژه بزرگ اپل لو رفت!

به ادعای منابع آگاه، اپل مشغول توسعه‌ی رباتی جدید است که برای انجام کارهای روزمره مثل شستن ظرف کاربرد خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از زومیت، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی می‌نویسد اپل روی چند پروژه‌ی «ربات شخصی» به‌عنوان حرکت بزرگ بعدی‌اش در حوزه‌ی فناوری کار می‌کند.

یکی از پروژه‌های جدید اپل، «ربات متحرک» است که به‌همراه کاربران در سراسر خانه جابه‌جا می‌شود. پروژه‌ی دیگر، «یک دستگاه خانگی پیشرفته‌ی رومیزی است که از قطعات رباتیک برای جابه‌جاکردن یک نمایشگر بهره می‌گیرد.»

ظاهرا مهندسان اپل تصمیم دارند از الگوریتم‌های هوش مصنوعی بهره بگیرند تا ربات‌ها بتوانند از موانع مختلف موجود در خانه عبور کنند. به ادعای منابع آگاه، اپل می‌خواهد ربات‌هایی با توانایی انجام کارهای روزمره مانند شستن ظرف بسازد.

پروژه بزرگ اپل لو رفت!

بعید است که اپل در دهه‌ی جاری میلادی موفق‌به ساخت ربات‌های مدنظرش شود؛ چون تولید آن‌ها با «چالش‌های مهندسی فوق‌العاده دشوار» همراه است.

ربات خانگی اپل احتمالا در نهایت به رقیب ربات‌هایی مثل Astro آمازون تبدیل خواهد شد. Astro در واقع نوعی دستیار مجازی متحرک است که روی خانه نظارت می‌کند تا امنیت آن تأمین شود.

دررابطه‌با دستگاه رومیزیِ نمایشگردار، ظاهرا یکی از ایده‌های اپل تقلید حرکات سرِ کاربر در تماس‌های ویدیویی فیس‌تایم است؛ با این‌حال، اپل برای قراردادن موتوری رباتیک روی یک پایه‌ی کوچک، با یک‌سری چالش مهندسی مواجه شده است. به‌علاوه گفته می‌شود که برخی از مدیران اپل کاملا موافق توسعه‌ی چنین محصولی نیستند.

بلومبرگ می‌گوید که پروژه‌های رباتیک اپل در مراحل اولیه‌ی تحقیقات هستند و تولید مدل نهایی هیچ‌یک از آن‌ها قطعی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha