۰ نفر

رکورد جهانی در بازار املاک و مستغلات

۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹
کد خبر: 833476
رکورد جهانی در بازار املاک و مستغلات

بخش بازار جهانی املاک و مستغلات در سال ۲۰۲۳ به ۳۶۵.۵۱ تریلیون دلار رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، داده‌ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۴ شاهد تحول قابل توجهی در بخش املاک و مستغلات به سمت آینده هوشمند، پایدار و متنوع خواهیم بود.

شرکت املاک و مستغلات ترکیه به نام ترم گلوبال (Trem Global) اعلام کرد که بازار جهانی املاک و مستغلات و زیرساخت‌ها در سال ۲۰۲۳ به رکورد ۳۶۵.۵۱ تریلیون دلار رسیده است.

بر اساس این  بیانیه، نتایج تحقیقات (Precedence)، بخش املاک و مستغلات که نوسانات اقتصادی جهانی را به چالش کشیده است، امسال به قدرت خود ادامه می‌دهد.

شایان‌ذکر است که افزایش بازار در محیطی پر از تنش‌های ژئوپلیتیکی در بخش مسکونی به دست آمده است.

مورات مریک، معاون مدیر کل فروش ترم گلوبال گفت که ترکیه با اقتصاد پویا و گزینه‌های غنی املاک و مستغلات، مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی است.

وی افزود: ترکیه پلی در بازارهای بین‌المللی املاک خواهد بود و مزیت‌های رقابتی آن در حال افزایش است.

مریک اظهار کرد که بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳، سرمایه‌گذاران از ۵۲ ملیت، پیشگام سرمایه‌گذاری‌های در ترکیه بودند و در سال ۲۰۲۴، تقاضا عمدتا از کشورهای غربی آغاز شده و این وضعیت تنوع در بازارهای املاک و مستغلات ترکیه راه را برای اقتصاد ترکیه و رویکردهای نوآورانه در بخش املاک و مستغلات فراهم می‌کند.

این شرکت انتظار داشت که سال ۲۰۲۳ شاهد تحولات قابل توجهی برای بخش املاک و مستغلات به سمت آینده‌ای هوشمند، پایدار و متنوع باشد.

بر اساس این بیانیه، در حالی که گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی در خاورمیانه از رشد بازار املاک حمایت می‌کند، روندهایی مانند افزایش فضاهای زندگی مشترک، افزایش دیجیتالی شدن در معاملات املاک و مستغلات و توسعه پایدار در کانون توجه قرار می‌گیرند.

این شرکت گفت: عواملی مانند شهرهای بزرگ عربستان سعودی، روند رو به رشد دبی و رتبه اول استانبول در فهرست پربازدیدترین شهرهای جهان در سال گذشته باعث افزایش علاقه روزانه سرمایه‌گذاران بین‌المللی به این کشورها شده است.

روند سرمایه‌گذاری بین‌المللی همچنان نقش مهمی در بازارهای املاک و مستغلات بازی می‌کند. در حالی که عواملی مانند جنگ‌ها و بلایای طبیعی باعث کاهش جمعیت می‌شود، مسائلی مانند فرصت‌های اقتصادی، آموزش و کیفیت زندگی باعث افزایش تقاضا برای مهاجرت به کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه می‌شود.

آمریکا، آلمان، کانادا، استرالیا، استرالیا، ترکیه و امارات متحده عربی ازجمله کشورهایی هستند که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ بیشترین مهاجرت را داشته باشند.

وی تاکید کرد: در حالی که این روند، تقاضا برای املاک و مستغلات در کشورهای مهاجر را افزایش می‌دهد، منجر به کاهش تقاضا در کشورهای مهاجر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha