۰ نفر

طالبان افغانستان از ایران تشکر کرد!

۸ فروردین ۱۴۰۳، ۰:۰۱
کد خبر: 832815
طالبان افغانستان از ایران تشکر کرد!

سخنگوی وزارت امور مهاجرین و بازگشتگان حکومت سرپرست افغانستان، از میزبانی مهاجرین افغان، توسط جمهوری اسلامی ایران به نیکی یاد کرد و گفت: ما برای مدتی دیگر هم خواهان این میزبانی خوب همسایه‌ مسلمان خویش هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، عبدالمطلب حقانی سخنگوی وزارت امور مهاجرین و بازگشتگان حکومت سرپرست افغانستان روز دوشنبه ۶ فروردین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل، گفت: افغانستان و جمهوری اسلامی ایران علاوه بر روابط خوب دیپلماتیک و اصول بین‌المللی، دارای مشترکات فراوان دینی و فرهنگی نیز هستند، بنابراین این دو کشور مسلمان و همسایه، حقوقی نیز در برابر یمدیگر دارند.

حقانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته به خوبی از میلیون‌ها مهاجر افغان میزبانی کرد، اظهار داشت: ما از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که برای مدتی دیگر هم حضور مهاجرین افغان را تحمل کرده و در برابر آنها صبر و حوصله داشته باشد تا زمینه بازگشت عزت‌مندانه آنها به کشور مساعد شوند.

به نقل از ایرنا سخنگوی وزارت امور مهاجرین و بازگشتگان حکومت سرپرست افغانستان تاکید: یک بار دیگر از میزبانی خوب جمهوری اسلامی ایران از مهاجرین افغان تشکر می‌کنیم.

در سال گذشته بیش از ۱ میلیون ۵۰۰ هزار مهاجر به افغانستان بازگشتند.

سخنگوی وزارت امور مهاجرین و بازگشتگان دولت سرپرست افغانستان درباره بازگشت مهاجرین افغان در سال گذشته گفت: از ماه فروردین تا ماه اسفند سال ۱۴۰۲ بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مهاجر افغان از کشورهای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به صورت داوطلبانه و اجباری به افغانستان بازگشته اند.

حقانی تصریح کرد: از یک و نیم میلیون مهاجر بازگشته، بیش از ۸۰۰ هزار نفر از جمهوری اسلامی ایران و بیش از ۷۰۰ هزار نفر به صورت اجباری از پاکستان بازگشته اند.

در بیش از چهار دهه جنگ و ناآرامی ناشی از اشغال افغانستان، میلیون‌ها افغانستانی به جمهوری اسلامی ایران و پاکستان و همچنین صدها هزار تن دیگر به کشورهای غربی مهاجرت کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ایران دوست IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    0 0
    چرا که نه ! ! ماهیانه میلیاردها تومان از پولشان را تبدبل به ارز میکنیم و از کشورشان خارج میکنیم . ماهیانه نزدیک به ۵۰۰ میلیون قرص نان یارانه ای شان را میخوریم . شغل ۵ میلیون کارگر ایرانی را در قبضه خودمان گرفته ایم . دو برابر حقوق یک کارگر ایرانی درآمد داریم و صدها دلیل بر ماندن داریم ....... و حق آبه رود هیرمند را بر رویشان می بندیم دم نمی زنند !! حال چرا برویم .