۸ نفر

کپی ۳۰۰ کارت بانکی توسط یک سوپرمارکت در کرج

۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۳۵
کد خبر: 832628
کپی ۳۰۰ کارت بانکی توسط یک سوپرمارکت در کرج

فرمانده انتظامی البرز از شناسایی و دستگیری اعضای باند سه نفره کلاهبرداری اسکیمری با اعتراف به ۲۵ میلیارد ریال برداشت غیرمجاز در گوهردشت خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سردار حمید هداوند روز دوشنبه ششم فروردین با اعلام این خبر بیان کرد: به دنبال مراجعه تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام این موضوع که در یک بازه زمانی مشخص از کارت بانکی آنها پول برداشت شده است، تیمی ویژه از کارشناسان پلیس فتا استان بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی با توجه به اینکه کارت بانکی مالباختگان در اختیار خود آنها بوده و برداشت به صورت کشیدن از پوز بانکی صورت گرفته بود، گرفتاری آنها در دام کلاهبرداران اسکیمری برای ماموران محرز شد.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: در ادامه با بررسی تراکنش‌های صورت گرفته مشخص شد که همه مالباختگان به صورت مشترک از یک سوپرمارکت در منطقه گوهردشت در آن بازه زمانی خرید داشته‌اند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی متصدی سوپرمارکت شناسایی و دستگیر و در تحقیقات صورت گرفته از وی مشخص شد که به واسطه یکی از دوستان خارج از کشورش دستگاه اسکیمر تهیه و اطلاعات بیش از ۳۰۰  کارت بانکی مشتریان خود را در یک بازه زمانی چند روزه کپی برداری کرده است.

سردار هداوند ادامه داد: در خصوص این پرونده دو متهم دیگر در یکی از استان‌های شمالی کشور که وجوه کلاهبرداری شده را تبدیل به طلا و سکه می‌کردند،  شناسایی دستگیر شدند.

وی گفت: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند اسکیمری بیش از ۲۵  میلیارد ریال برآورد می‌شود.

سردار هداوند در پایان با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شده و تلاش پلیس برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد در هنگام خرید از در اختیار گذاشتن رمز کارت بانکی به متصدیان و فروشندگان خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • فرزانه حیدری IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    60 2
    وقتی فروشنده دستگاه پز و پشت ترازو یا رو میز کارش قرار داده ممکنه که ما بگیم رمز و نمیگیم خودمون وارد میکنیم؟؟این همون بلایی هست که سرمون آوردید و هیچ جا پول نقد دیگه نیست همه چی کارتی شده خیلی مسخره اس پولمون تو بانک بمونه بانک کار کنه باهاش ما با کارت دست و پنجه نرم کنیم
  • اکرم حسنی IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    10 2
    دستشون دردنکنه دیگه همه دزد شدن بدبخت پلیسها کدوم رو بگیرن .۹۰ در صد مروم باید پلیس باشن
  • کورش رضایی GB ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    14 1
    باسلام حتما باید فروشندگان رو اجبار کنند تا طوری باشه که دستگاه پز دراختیار خریدار باشه نه فروشنده که بلند داد میزنه شماره رمزتون رو بگید 🐵
  • علی شهبازی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    13 0
    با سلام و تبریک سال نو وقتی بعضی از فروشنده ها دستگاه را خارج از دسترس مشتری گذاشتن ومشتری چاره ای جز دادن کارت بانکی وگفتن رمز به فروشنده نداره ونتیجه اش میشه این.... دولت باید تمام فروشنده های اصناف را ملزم کنه که دستگاه در دسترس مشتری باشه و فروشنده مجاز به دریافت کارت وپرسیدن رمز نباشه تنها راهش همینه از کارت مشتری سو استفاده نشه
  • حسین IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    10 1
    وقتی که بستر کشور بطور گسترده شده استفاده از کارت بانکی، و عملا اسکناس از چرخه اقتصادی خارج شده کاملا مشخص است ،زمینه ایجاد جرم و بزهکاری ؟؟؟اینم نتیجه قفل کردن پول مردم در بانکها ،
  • مهرداد IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    15 0
    چرااسم وآدرسشونمیگید
  • فردین نامی IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    5 0
    سلام ، از حساب فردی در ارومیه پول برداشت شده و از بنده در تهران نیز طلا خریداری شده و حساب هایم مسدود شده است لطفاً خواهشمندم در صورت امکان کمکم کنید متشکرم در پلیس آگاهی پایگاه چهارم تهران تشکیل پرونده دادم ، 09387022309
  • احمد مرادی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    0 0
    کارت را چطور کپی میکنن اگر کسی اطلاعاتی داره لطفا بگه مردم بدونن .من قم رفتم لوازم یدکی ماشین بخرم فروشنده فکر کرد من حواسم نیست داخل کارتن یه دستگاهی داشت اول کارت من و سریع کشید اونجا بعدکشید رو دستگاهی که روی میز بود ..منم ازش خرید نکردم و ادرس مغازه را زنگ زدم به پایس فتا گفتم.
  • ناشناس IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    0 0
    این تازه خوب شونه . فردا که رمز ارز و پول دیجیتالی جای کارت رو بگیره . یک دفعه می بینی بدون هیچ کاری به صورت هک از حسابتون پول برداشت می شه . مثل اتفاقی که برای کارت سوخت افتاد . دست دولت هم برای تنبیه مردم و مالیات بیشتر بازه . حالا برو بگو غرب خوبه . تمام این مسخره بازی ها را از همین غربی ها یاد گرفتن .
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    0 0
    سلام وقت می گی خودم رمز وارد می کنم تعدای از فروشندگان انگار بهشون ناسزا گفتی می گی 829