۰ نفر

قیمت ماهی شب عید اعلام شد

۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۳۳
کد خبر: 831630
قیمت ماهی شب عید اعلام شد

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان گفت: سود منطقی قیمت ماهی از مزرعه و دریا تا بازار ۳۵ درصد است، درحالیکه اختلاف قیمت ماهی‌های جنوب به ۴۰۰ درصد می‌رسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ارسلان قاسمی با بیان اینکه مشکلی از لحاظ تولید در ارتباط با ماهی شب عید نداریم، گفت: قیمت ماهی در مراکز رسمی متعادل است و در مراکز غیررسمی ناشی از دلال بازی و سودجویی است.

به گفته او، بنابر سیاست و برنامه وزیر جهاد، امسال کمترین تنش را در بازار مرغ و ماهی داشتیم و تنها در بحث بازار گوشت قرمز به سبب عدم پایداری تولید و آسیب های سنوات قبل دچار مشکل هستیم.

قاسمی قیمت کنونی هرکیلو قزل آلا به عنوان ماهی پرمصرف را ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزارتومان عرضه می شود، افزود: در مراکز رسمی همچون میادین میوه و تره بار و فروشگاه های مجاز کمترین التهاب قیمت را داشتیم و در بازار خرده فروشی بدلیل سیستم دلال بازی قیمت ها بالاست.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ادامه داد: اختلاف منطقی قیمت از مزرعه تا بازار ۳۰ تا ۳۵ درصد است، درحالیکه اختلاف قیمت ماهی صید از دریا تا بازار به ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید جلیل انوری IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    1 0
    با سلام. علت گرانی ماهی جنوب قاچاق ماهی به کشورهای حوزه خلیج توسط لنج های صیادی و کانتینر گمرکات قاچاق قانونی بندر لنگه و چارک است که هیچ کس و هیچ ارگانی در آن نظارت نمی کند و طبق قوانین کشور باید کالایی ته مصرف داخل و کمبود آن است از صادرات آن جلوگیری شود ولی به گمانم منافع خیلی افراد خاص در میان است بجز مردم عادی کشور