۰ نفر

معیارهای اختصاص بودجه به دانشگاه ها اعلام شد

۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۵۰
کد خبر: 829991
معیارهای اختصاص بودجه به دانشگاه ها اعلام شد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: اختصاص بودجه به دانشگاه بر طبق تعداد اعضای هیئت علمی، تولید مقالات و سرانه دانشجویی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی خطیبی٬ معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: فعالیت های پژوهشی و فناورانه و همچنین فرهنگی از جمله امور مهم در دانشگاه ها محسوب می شوند. اکنون بیش از ۸۵ درصد از بودجه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی صرف پرداخت حقوق می شود.

وی بیان کرد: اگر سرمایه گذاری و هزینه کرد در موضوع تحقیقات و پژوهش نشود، پژوهش خوبی از آب در نخواهد آمد. معتقدیم که باید بودجه فناوری و تحقیقات با هدف ارتقای تولید علم را در بودجه تقویت کنیم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تاکید کرد: شاخص های اختصاص بودجه به هر دانشگاه متفاوت است که این شاخص ها عبارتند از سرانه دانشجویی، تعداد اعضای هیئت علمی، مقالات تولیدی، دانشمندان یک درصد دنیا فعال در دانشگاه و مراکز آموزش عالی دانشگاه ها.

خطیبی اضافه کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت علوم به تمام دانشگاه های سراسر کشور ، این مراکز موظف هستند تا سه درصد از بودجه خود را صرف امور فرهنگی کنند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم  ادامه داد: در آموزش عالی سه سر فصل بودجه ای داریم که یکی از این بخش ها پرداخت حقوق اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سراسر کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha