۰ نفر

سن ورود به بازار کار باید کاهش یابد

۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۰۶
کد خبر: 829724
سن ورود به بازار کار باید کاهش یابد

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه نیازمند عزمی راسخ برای تشویق جوانان به ازدواج هستیم، گفت: سن ورود به بازار کار و سن ازدواج برای جوانان ایران باید کاهش یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، " سینا کلهر " شنبه شب در آیین تجلیل از جوانان برتر استان یزد که در جشنواره " جوانان برتر ایران زمین" » برگزار شد افزود: در حالی سن ورود به بازار کار برای یک جوان در کشورهای پیشرفته ۱۸ سالگی است که این رقم در ایران ۳۰ سال است، بنابراین اولین و مهمترین تلاش باید کاهش جهشی سن ورود این قشر به حوزه کار باشد.

معاون وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: میانگین سن ازدواج در کلان‌شهرهای کشور ۲۹ سال و به نوعی یک فاجعه است بنابراین نیازمند عزم راسخی برای تشویق جوانان کشور به ازدواج هستیم.

کلهر گفت: یکی از دلایل اینکه امروز از تجلیل جوانان صحبت می‌کنیم معطوف کردن توجه‌ها به سرمایه‌های اصلی این سرزمین است.

وی با بیان اینکه گاهی نسبت به جوانان کشور بی‌توجهیم گفت: اگر بعد از ۱۰ سال این مراسم دوباره در حوزه جوانان در حال برگزاری است به همین دلیل است چون گاهی بهترین زمان‌ها، آنتن تلویزیون به افرادی تعلق می‌‎گیرد و ناگهانی در کشور شناخته می‌‎شوند ولی ده‌ها جوان که حتی جزو دانشمندان برتر کشور و جهان هستند در استان خودشان ناشناخته می‌مانند.

این مسئول با تاکید بر اینکه اگر امروز از پیشرفت در کشور حرف می‌زنیم این پیشرفت محصول تلاش همین جوانان است بیان کرد: در ایران بیش از اندازه برای توانمندسازی جوانان وقت صرف می‌کنیم در حالی که بیش از آن نیازمند فرصت‌سازی برای جوانان هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha