۰ نفر

نماینده مجلس: برخی بانک‌ها به دنبال اعطای وام با نرخ سود ۳۵ و ۳۷ درصد هستند

۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبر: 829664
نماینده مجلس: برخی بانک‌ها به دنبال اعطای وام با نرخ سود ۳۵ و ۳۷ درصد هستند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بانک مرکزی نظارتی بر عملکرد بانک ها ندارد، گفت: من بانک هایی را سراغ دارم که به مردم اعلام کردند حاضرهستند با نرخ سود ۳۵ و ۳۷ درصد و حتی بدون گردش مالی وام به هر میزان و به هر شخصی بدهند که این کار نشان دهنده عدم نظارت درست بانک مرکزی بر بانک‌ها و موسسات خصوصی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شفقنا، حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه بانک ها به تعهدات خود به درستی عمل نمی‌کنند، گفت: بانک ها مرتبا ایجاد اشکال کرده و مردم را به دردسر می اندازند چراکه به دنبال این هستند که از تکالیف قانونی که بر عهده آنها است شانه خالی کنند و به سمت بنگاهداری بروند.

وی ادامه داد: بانک ها در حالی به تکالیف قانونی خود در خصوص اعطای وام به مردم عمل نمی کنند که من بانک هایی را سراغ دارم که به مردم اعلام کردند حاضرهستند با نرخ سود ۳۵ و ۳۷ درصد و حتی بدون گردش مالی وام به هر میزان و به هر شخصی بدهند که این کار نشان دهنده عدم نظارت درست بانک مرکزی بر بانک‌ها و موسسات خصوصی است. در حالی که با قانون جدیدی که مجلس تصویب کرد، اختیارات رئیس کل بانک مرکزی افزایش یافت و اختیار کامل دارد لذا باید نظارت لازم را نسبت به بانک ها داشته باشد.

آقای حاجی دلیگانی با اشاره به تصمیمات اقتصادی دولت و وزارت اقتصاد، گفت: دولت در تصمیماتی مانند افزایش نرخ سود ۳۰ درصدی سپرده‌های بانکی همه جوانب این موضوعات را نسنجیده بود زیرا هدف این کار جمع آوری نقدینگی بود اما این کار رخ نداد زیرا افرادی که پول های خود را با نرخ سود پایین ترین در بانک گذاشته بودند، اقدام به جابجایی پول های خود کردند و هیچ اتفاقی برای جمع آوری نقدینگی رخ نداد؛ بنابراین دولت بعضا تصمیمات عجولانه و ناپخته ای اتخاذ می کند که به ضرر اقتصاد کشور است.

وی در ادامه این مصاحبه در خصوص اختصاص ارز به مسافران خارجی، گفت: بانک مرکزی در حالی این مساله را مطرح می کند که ما برای واردات دارو خصوصا برای بیماران پیوندی مشکل داریم! بنابراین این ارزپاشی‌ها چه معنایی دارد!. لذا نیاز است دولت و بانک مرکزی با بررسی دقیق تر موضوعات همه جوانب موضوعات را مورد بررسی قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha